کاربرد تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد

فرایند تحقیق و ایده پردازی محتوایی متناسب با خواسته کاربر را باید از اهداف تولید محتوا دانست که سبب جلب رضایت مخاطب می شود. از تولید محتوا برای برندسازی، موفقیت در کسب و کار آنلاین و…. می توان بهره برد ولی متاسفانه اغلب صاحبین کسب و کار با این مفهوم ناآشنا هستند. در واقع این دسته از افراد چنین سوالی را در ذهن دارند که تولید محتوا چیست و چه کاربردی برای کسب و کارها به همراه دارد؟ پاسخ به این سوال را می توانید به طور کامل پیدا کنید فقط به شرطی که این مقاله از پاخوروب را تا انتها مطالعه کنید.

تعریف تولید محتوا

در حال حاضر مفهوم و تعریف محتوا چهره متفاوتی را به خود گرفته و دلیل آن تغییر نیاز کاربر در طول زمان بوده که سبب گستردگی دایره اطلاعات در سطح وب شده است. امروزه مخاطبان تنها به متن اکتفا نکرده و نیازمند به وجود صوت، ویدئو و… در محتوای خود می باشند. بنابراین اگر بخواهیم تعریف کامل و جامعی از چیستی تولید محتوا داشته باشیم، باید تعاریف را از جنبه های مختلف بیان کنیم. به طور مثال; وجود متن، اطلاعات مفید و ضروری به کاربر در موتور های جستجو را محتوا یا مقاله گویند و به فردی که مسئول تنظیم و تولید محتواست را محتوا نویس می گویند. همانطور که می دانید; محتوا مرغوب و با کیفیت باید با کاربر تعامل داشته باشد تا بتواند سبب جلب توجه و جذابیت محتوا از نظر مخاطب شود.

توضیح تولید محتوا

در سال های گذشته تولید محتوا صرفا نوشتن و تولید متن برای خواننده بود اما اکنون فرضیه به طور کامل تغییر پیدا کرده است. امروزه مقاله و محتوایی با کیفیت تر محسوب می شود که علاوه بر رفع نیاز کاربران، مخاطب پسند نیز باشد. گاهی اوقات این محتوا صرفا متن خبری را شامل می شود و گاهی نیز آمیخته ای از رنگ و احساسات کاربر می باشد.

انواع تولید محتوا

اغلب محتوا بسته به نیاز مخاطبان در 4 گروه پلتفرمی منتشر می شوند که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. محتوای متنی
  2. محتوای بصری
  3. محتوا یا پادکست صوتی
  4. محتوای ویدیویی

دلایل اهیمیت تولید محتوا چیست؟

اینکه چرا به تولید محتوا نیاز داریم و دلایل اهمیت محتوای مرغوب چیست، سوالی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد. در ادامه لیستی از علل مهم بودن تولید محتوا را برای شما شرح داده ایم که عبارتند از:

دلایل اهمیت تولید محتوا چیست

  1. رفع نیاز کاربر و افزایش اعتماد مخاطبان به کسب و کارهای شما
  2. ماندگاری بیشتر کاربر در وبسایت
  3. افزایش نرخ تبدیل و تولید مشتری بالقوه و واقعی که سبب خرید از کسب و کار شما می شوند.
  4. دیده شدن بیشتر در فضای مجازی و به تناسب آن کسب جایگاه برتر در میان رقبا
  5. کاهش هزینه تولید محتوا متنی در برون سپاری های تبلیغاتی
  6. معرفی شما به عنوان مرجع عالی در حوزه کسب و کار منطقه
  7. بیش از 60 درصد فروش های موفق در حوزه آنلاین, از خواند مقاله و محتوای مخاطب محور بوده است.
  8. ترافیک بیشتر در وبسایت به دلیل انتشار محتوای با کیفیت و کسب اعتبار از نظر گوگل

نکات مهم در تولید محتوا حرفه ای و جذاب

بدون شک تاکنون تجربه کرده اید که برای تغییر کسب و کار سنتی به آنلاین، نیاز به محتوای کاربر پسند دارید. محتوایی که یک نیاز اساسی را از مخاطبان رفع کند یا اینکه آموزشی برای یادگیری موضوعی خاص باشد. به همین خاطر وبسایت پاخور وب اقدام به ارائه نکات مهم و کاربردی در تولید محتوای حرفه ای و جذاب کرده که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. قبل از اینکه اقدام تولید محتوا کنید، باید اهداف خود را از نوشتن مقاله مورد نظر بیان کنید. این موضوع سبب می شود که چک لیستی از هدف داشته و مسیر موفقیت را بهتر و کامل تر پشت سر بگذارید.
  2. در هنگام تولید محتوا حتما اطلاعات خواسته شده توسط کاربر را در مقاله تان ارائه دهید. اینکه به مباحث محاوره ای و غیر مرتبط اشاره کنید، سبب خروج کاربر از وبسایت شما شده و در نتیجه منجر به بانس ریت سایت خواهد شد.
  3. محتوا را صرفا برای کاربر بنویسید و از مقالات بی کاربرد پرهیز کنید.
  4. حتما استراتژی محتوایی داشته باشید تا سریع تر نتیجه دلخواه را در کسب رتبه برتر بدست آورید.
  5. تقویم محتوایی ایجاد کرده و طبق زمان مشخص اقدام به منتشر کردن مقاله خود کنید.

کاربرد تولید محتوا

با توسعه تکنولوژی در سطح وب و تغییر نگرش مردم در خریدهای روزانه، هنوز هم بسیاری از افراد نمی دانند که تولید محتوا چیست و چه کاربردی را برای کسب و کارها به همراه دارد. در واقع تولید محتوا و نوشتن مقاله برای وبسایت، سبب جذب خوانندگان بیشتر شده و تداوم این موضوع منجر به افزایش ترافیک برای صاحبین کسب و کار خواهد شد. عزیزانی که دارای کسب و کار آنلاین هستند، می توانند با تولید محتوا، به موفقیت های چشمگیر در فروش محصولات و خدمات خود دست پیدا کنند. به همین منظور اگر نمی دانید که کاربرد تولید محتوا چیه و به چه دردی می خوره، می تونید با مزیت های محتوا بیشتر آشنا شوید. این کارایی ها عبارتند از:

  1.  ماندگاری برند شما در ذهن مشتریان
  2. شناخته شدن کسب و کارتان
  3. کمک به سئو سایت
  4. برند شدن
  5. افزایش فروش

تولید محتوا چه کاربردی داره

بسیاری از افراد مهمترین اصل در رقابتی شدن کسب و کارهای آنلاین برای فروش بیشتر را، تولید محتوای با کیفیت می دانند. خب این موضوع تا حدود زیادی صحیح می باشد چرا که علاوه بر بدست آوردن جایگاه در گوگل، نیازی را از کاربر رفع کرده و همین امر سبب تاثیر مثبت در فرایند خرید کاربران از وبسایت شما می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله گفتیم که تولید محتوا چیست و چه کاربردی برای کسب و کارهای آنلاین دارد. همچنین بیان کردیم که امروزه بسیاری از فعالیت های خدماتی یا فروشگاهی برای کسب رتبه در موتورهای جستجو و قابلیت دیده شدن بیشتر, نیاز به محتوای با کیفیت دارند. اینکه شما از چه شرکتی اقدام به سفارش تولید محتوا کرده و یا خودتان اقدام به نوشتن مقاله وبسایت با کمترین هزینه می کنید، موضعی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. چرا که طبق گفته های ما تا الان، اهمیت محتوا متناسب با رفع نیاز کاربر بسیار مهم و حیاتی است. به هر حال اگر در سفارش محتوا با مشکل روبرو هستید، می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ پاخور وب برای این منظور کمک بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *