تکنیک های سئو کلاه سیاه

تکنیک های مشهور سئو کلاه سیاه

پیاده سازی تکنیک های مشهور سئو کلاه سیاه ممکن است راهی آسان برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل باشد اما بیش از آنکه به وبسایت شما کمک کند، منجر به آسیب جدی به زحماتتان برای کسب رتبه در موتورهای جستجو می شود. تکنیک هایی همچون خرید بک لینک، کلاکینگ، بازنویسی مقالات، ارسال نظرات و بازدید اسپم، محتوای تکراری، دستکاری در کدهای سایت و… از جمله روش های سئو کلاه سیاه بوده که غالبا سئوکاران مبتدی از آن استفاده می کنند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

بر اساس اطلاعات داده‌ای که در سطح اینترنت وجود دارد و همچنین با پردازش بیش از 10 میلیارد جستجو در روز توسط موتورهای جستجو همچون گوگل، تنها راه حل برای رفع نیاز کاربران، جستجو در مرورگر می باشد. غالبا وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو گوگل رتبه بالایی دارند، به همان نسبت دارای ترافیک بیشتر نیز هستند که امروزه از طریق سئو می توان انتظار رشد ترافیک را برای کسب و کارها داشت. البته ناگفته نماند که رسیدن وبسایت به نتایج و رتبه برتر SERP گوگل، زمان بر بوده و متاسفانه اغلب افراد صبر و حوصله منتظر ماندن برای کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو را ندارند. به همین دلیل به سمت روش ها و تاکتیک های سئو کلاه سیاه می روند تا از طریق آن سریع تر نتیجه بگیرند.

استفاده از سئو کلاه سیاه چه خطراتی برای وبسایت شما دارد؟

برخی از سئوکارها با اینکه می دانند سئو کلاه سیاه توسط گوگل ردیابی و قابل شناسایی است، باز هم اقدام به انجام این تکنیک می کنند. با این حال حتی اگر این تاکتیک برای وبسایت شما نیز مفید باشد، نتایج آن اغلب به صورت کوتاه مدت بوده و خطرات زیادی برای سایت شما در آینده به همراه دارد.

در واقع اگر گوگل تشخیص دهد که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید، جریمه هایی همچون پنالتی شدن سایت و… را برای شما به ارمغان می آورد. دریافت جریمه از طرف گوگل همزمان با بروزرسانی و آپدیت الگوریتم های آن بوده و در خوشبینانه ترین حالت وبسایت شما را با افت رتبه و در بدبینانه ترین وضعیت، سبب پنالتی شدن سایتتان خواهد شد. بدین معنی که وقتی مخاطبان هدف شما به دنبال شما باشند، وب سایتتان در نتایج جستجو گوگل ظاهر نشده و در نهایت کسب و کارتان شکست می خورد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

در این بخش می خواهیم در رابطه با تکنیک های مشهور سئو کلاه سیاه و روش هایی که سبب جریمه وبسایت شما از نظر گوگل می شود را بیان کنیم.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی(Keyword stuffing)

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی پر تکرار در محتوا، سبب بی کیفیت شدن مقاله سایتتان شده و موتورهای جستجو همچون گوگل در هنگام خزش، به غیرطبیعی بودن آن پی خواهند برد. تکرار زیاد کلمات کلیدی در یک صفحه از سایت منجر به تجربه کاربری ضعیف و بی احترامی به کاربر می شود چرا خواندن محتوا را برای مخاطب دشوارتر می کند.

  • خرید بک لینک

لینک‌های ورودی از سایت‌های معتبر به وبسایت شما سبب افزایش اعتبار دامنه و رتبه کلمه کلیدیتان در گوگل می شود. به همین خاطر اغلب سئوکارها برای دیدن سریع نتیجه رتبه گیری، شروع به خرید لینک می کنند. معمولا آن ها به یک فرد که بک لینک می فروشند، ​​پول می دهند تا لینک های زیادی به وب سایت خود ایجاد کنند. اغلب افرادی که در ابتدای مسیر برای سئو کردن وبسایت خود هستند، تصور می کنند با خرید بک لینک می توانند ورودی بیشتر و رتبه بهتر در گوگل کسب کنند. در واقع این موضوع از جمله تکنیک و روش های مشهور سئو کلاه سیاه بوده که متاسفانه اغلب وبسایت های مشهور نیز از این راهکار استفاده می کنند. زمانی که از چنین دامنه هایی اقدام به دریافت لینک می کنید، اعتبار و کیفیت بک لینک شما دچار آسیب جدی شده و اعتماد وبسایت شما پیش گوگل از بین خواهد رفت.

  • محنوای تکراری و کپی

ایجاد محتوای عالی آسان نیست و تولید یک مقاله خوب به زمان و تلاش زیادی نیازمند است. در واقع شما باید برای تثبیت وبسایت خود در موتورهای جستجو، مرتبا محتوای عالی و با کیفیت منتشر کنید تا گوگل به شما اعتماد کند. حتما می دانید که تولید محتوای با کیفیت پادشاه بوده و راحت ترین روش برای کسب رتبه از لحاظ سئو بدون هزینه زیاد می باشد. امروزه موتورهای جستجو با آپدیت ها و بروزرسانی هایی که هر چند وقت یکبار انجام می دهند، درک عمیقی بین مقاله بی کیفیت و کپی را کسب کرده و با کوچکترین خطایی در انتشار محتوای تکراری، افت رتبه را به وبسایت شما لحاظ می کنند.

  • پنهان کردن متن (cloaking)

پنهان کردن متن و نمایش آن به صورت متفاوت برای دو گروه کاربر و موتورهای جستجو همچون گوگل، یکی از تکنیک های فریبنده در جلب بازدیکنندگان از وبسایت بوده که متاسفانه جزء تکنیک های سئو سیاه می باشد. این روش به گونه ای است که مدیر وبسایت محتوایی را در سایت خود منتشر می کند که صرفا برای کاربران به یک نوع نمایش داده شود و برای موتورهای جستجو، نوعی دیگر در معرض دید قرار گیرد. این موضوع با بروزرسانی های متوالی که توسط گوگل انجام می شود، قابل شناسایی بوده و جریمه وبسایت را برای صاحبین سایت به همراه دارد.

  • ارسال نظرات اسپم(کامنت های Spam)

یکی از روش های غیر طبیعی برای افزایش رتبه وبسایت در نتایج گوگل، ارسال نظرات غیرواقعی، غیر طبیعی و اسپم می باشد. به احتمال زیاد شما نیز با این روش آشنائیت دارید که در بخش های کامنت مقالات، عده ای از افراد یا حتی خود شما اقدام به قرار دادن کامنت می کنید. شاید تصور کنید که انجام این روش سبب رشد وبسایتتان می شود ولی به دلیل نوفالو nofollow بودن این قبیل بک لینک ها، تاثیر زیادی را بر رشد سئو سایت شما به همراه نخواهد داشت.

  • بازنویسی کردن مقالات و محتوا

عبارت بندی یا بازنویسی کردن تکراری یک متن، یکی از روش های رایج کلاه سیاه امروزی بوده که از آن به عنوان سرقت ادبی یاد می کنند. روند کار بازنویسی بدین گونه است که فرد محتوا نویس اقدام به جا به جا کردن عبارات متن کرده تا توسط موتورهای جستجو معتبر و غیر کپی شناخته شود. اما باید بگوئیم که الگوریتم گوگل همانند گذشته نبوده و با هر بار آپدیت و بروزرسانی، خیلی باهوش عمل می کند. شاید در حال حاضر تصور کنید که گوگل کاری با محتوای بازنویسی شده ندارد ولی بعد از مدتی رتبه مقاله شما را کاهش خواهد داد.

بازنویسی کردن مقالات و محتوا

  • بازدید فیک و مصنوعی(Ddos)

در چند سال اخیر بسیاری از افراد برای اینکه افراد بتوانند رقیبان حوزه کاری خود را از نتایج گوگل حذف کنند، اقدام به ارسال حجم انبوهی از بازدید مصنوعی و فیک به وبسایت هدف می کنند که در اصطلاح به آن دیداس DDoS می گویند. حملات دیداس به صورت ارسال بازدید زیاد به ظرفیت پردازش شبکه وبسایت قربانی بوده که تداوم این موضوع سبب ممنوعیت کاربران برای دسترسی به سرویس وبسایت مورد نظر خواهد شد.

  • سئو منفی

اگر در حوزه سئو بخواهید یکی از رقیبانتان را از نتایج گوگل حذف کنید چه کاری به ذهنتان می رسد؟ بله درست است سئو منفی. در واقع یکی از روش های غیر اخلاقی که برای از بین بردن رتبه وبسایت رقیب در نتایج جستجوی گوگل انجام می شود، سئو منفی یا Negative Seo نام دارد. این تکنیک به روش های زیادی صورت می گیرد اما مهمترین روشی که غالبا رقبا برای وبسایت های هدف انجام می دهند، بک لینک های غیر مرتبط و مخرب است. زمانی که اقدام به ارسال بک لینک مخرب به وبسایت رقیبان خود می کنید، موتورهای جستجو همچون گوگل این نوع از بک لینک ها را مضر دانسته و افت رتبه را نصیب سایت مقصد می کند. 

  • دستکاری در کدهای وبسایت

داده های ساختاریافته در وبسایت، کدی است که به یک صفحه از وب اضافه می شود تا به موتورهای جستجو بگوید چه اطلاعاتی را در نتایج جستجو (SERP)خود نمایش دهند. با این کار شما هدف سئو کلاه سیاه را دنبال کرده اید و بدانید که نتیجه آن در آینده با افت رتبه همراه خواهد بود.

سخن پایانی

شاید در مراحل اولیه، استفاده از تکنیک های مشهور سئو کلاه سیاه کارساز و قابل انجام باشد اما بعد از مدتی با هر بار آپدیت جدیدی که گوگل در نتایج جستجو می دهد، رتبه وبسایت شما به مروز زمان کاهشی و افت خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال روشی مطمئن و کلاه سفید هستید، علاوه بر گرفتن مشاوره سئو سایت خود از شرکت های مطمئن و حرفه ای، باید از انجام چنین روش های کلاه سیاهی پرهیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *