مدت زمان یادگیری سئو

یادگیری سئو چقدر طول می کشد؟

مدت زمان یادگیری کامل بهینه سازی وبسایت یا سئو به عوامل زیادی بستگی دارد که مهترین عامل میزان تلاش و زمانی است که فرد برای فراگیری این مبحث کنار می گذارد. امروزه بسیاری از افراد این سوال را در قالب خدمات مشاوره سئو سایت از گروه پاخوروب می پرسند که یادگیری سئو چقدر طول می کشد و آیا می توان این زمان را کمتر از 2 الی 3 ماه کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، به موارد زیادی بستگی خواهد داشت که در ادامه به تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.

چه قدر زمان میبرد تا سئو را یاد بگیریم ؟

طراحی و سئو سایت یک حرفه پولساز و مناسب برای اشخاصی است که دنبال کار با تکنولوڗی و علم کامپیوتر هستد. البته منظور بنده این نیست که سایر افراد نمی توانند این حرفه را یاد بگیرند، بلکه اکثر کسانی که علاقه به درآمدزایی اینترنتی و به دنبال شغلی مستقل برای خود می باشند، این حرفه برای آن ها بسیار مناسب و پولساز خواهد بود .خب برای اینکه به شما در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که یادگیری سئو چقدر زمان و طول می کشد؟ می خواهم از روی تجربه و تست روش های مختلف که تاکنون بدست آورده ام، این حوزه را برای شما شرح دهم.

چه قدر زمان میبرد تا سئو را یاد بگیریم ؟

روش های یادگیری سئو کدام هستند ؟

برای یادگیری سئو چندین روش وجود دارد که با توجه به میزان حوصله شخصی و زمانی را که برای این کار تنظیم می کنید، می توانید به این قطعیت برسید که چقدر زمان برای یادگیری سئو نیاز است. روش هایی همانند دوره های آموزشی و کارآموزی عملی در شرکت ها، حضور در دوره های آموزش خصوصی سئو و همچنین مطالعه انواع مقالات، می تواند روشی موثر در یادگیری مباحث سئو تلقی شود. روش هایی که برای یادگیری سئو می توان از آن یاد کرد، عبارتند از:

  •  یادگیری با دوره های آموزشی و پکیج

روش اول یادگیری با پکیج و دوره های آموزشی است که می توانید با مراجعه به سایت ها این دوره ها و پکیج ها را به صورت مقاله و یا حتی ویدئو مطالعه نمائید. در دنیای وب تعداد بسیار بالایی دوره ها وجود دارد که برای یادگیری سئو و دیجیتال مارکتینگ می توانید از آن ها کمک بگیرید که اگر بخواهیم چند نمونه را مثال بزنیم; وبسیما، وبری، برترآموز، پاخوروب، مدیران سایت و… از این قبیل آموزشگاه های برتر در سطح اینترنت برای آموزش سئو به صورت آنلاین و حضوری می باشند.

در این روش یعنی آموزش با دوره ها و پکیج ها، با توجه به مشاهداتی که انجام شده، غالبا طی ۴ الی۷ ماه زمان لازم است که شما به یک متخصص سئو تبدیل شوید. برای اینکه متوجه شوید که یادگیری سئو و بهینه سازی وبسایت دقیقا چه قدر زمان می برد، باید به میزان تلاش هایی که برای این مبحث می گذارید، توجه کنید. در واقع بستگی به خود شما دارد که در طول روز چه قدر زمان بگذارید و برای آموزش های لازم چقدر به چالش عملی برخورد می کنید.

  • کارآموزی در شرکت های معتبر

در این مورد شما باید به صورت حضوری در شرکت های معتبری که از قبل راجب هریک از آن ها تحقیق کرده اید، فعالیت و آموزش ببینید. اغلب این شرکت ها روزانه بین پنج الی هشت ساعت از زمان شما را به آموزش اختصاص می دهند. شاید بگویید این روش بسیار سخت است اما همانطور که گفتیم بستگی به حوصله در یادگیری و اشتیاق شما دارد. در واقع بسیاری از افراد همچون من نیز این حس را داشته ام اما با تجربه ای که کسب کردم، این روش در عین سادگی شاید سخت به نظر برسد ولی موثرترین راه حل برای یادگیری عملی است.

بعضی از این شرکت ها گاهی به صورت رایگان یا باحقوق اندکی شما را به کار گرفته و شاید بخواهند برای سئو کردن وبسایت خودشان از یک کارآموز استفاده کنند. غالبا پس مدت زمان دو الی سه ماه آموزش دیدن در شرکت ها, می توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید. البته ناگفته نماند که باید در رابطه با شرکت ها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ، تحقیق کامل داشته باشید چرا که یک شرکت ممکن است تیم آموزشی خوبی نداشته و از شما صرفا برای انجام کارهای روزمره استفاده کند. بعضی از شرکت های دیگر نیز شما را بعد از گذشت 3 ماه استخدام کرده که این قبیل آموزشگاه ها بسیار کارآمد هستند.

  • روش یادگیری از طریق منابع رایگان(یوتیوب، گوگل و…)

اگر قادر به پرداخت دوره نیستید و یا از سوی دیگر مسافت شما برای رفتن به شرکت های آموزشی دور است، پیشنهاد می کنم این روش را امتحان کنید. این روش به گونه ای است که فرد باید تلاش زیادی داشته باشد چرا که بدون هیچ گونه آموزشی و یا پرداخت هزینه باید مبحث پیچیده سئو را فرا گیرد. در رابطه با این روش نیز شما باید حدود یک الی سال زمان خود را نادیده بگیرید تا بتوانید آموزش های مختص به بهینه سازی وبسایت را یاد بگیرید. بهترین پیشنهادی که می توانیم به شما برای یادگیری سرع داشته باشیم، کارکردن بر روی وبسات خود است. شاید الان تعجب کنید و این سوال در ذهن شما ایجاد شود که منظور من از بیان این حرف چیست. در واقع اگر برای خودتان وبسایت داشته باشید و آموزه های تئوری در منابع رایگان را بر روی آن عملی کنید, می توانید به راحتی در زمان کوتاهی در حوزه خودتان حرفه ای شوید.

علت اینکه چرا این روش زمان زیادی را از شما میبرد، کامل نبودن آموزه های موجود در سطح اینترنت و منابع رایگان است. در واقع نمونه کارها و آموزش های موجود به صورت کامل نبوده و غالبا هریک از آن ها تکنیک های اصلی را به صورت حرفه ای به شما یاد نمی دهند. به طور مثال ممکن است شما یک مقاله آموزشی خارجی را در رابطه با مبحث سئو بخوانید و از منابع دیگر محتوایی متفاوت با مقاله قبلی بخوانید. به همین خاطر غالبا بسیاری از افراد از این روش استفاده نمی کنند چرا که معمولا سخت بوده و مناسب افراد مبتدی نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *