قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه

قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه

به احتمال زیاد شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که دغدغه تان پیدا کردن کمترین قیمت نوشتن مقاله برای وبسایت نسبت به آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگر است. همانطور که تاکنون نیز درک کرده اید; تولید محتوا برای سایت یکی از ضروری ترین اقدامات برای جذب مشتری در بازاریابی اینترنتی است و بخش قابل توجهی از بودجه  ما را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه یکی از دغدغه های مهم مدیران وبسایت و سئو کاران عزیز می باشد. این نگرانی می تواند ما را به دنبال راه هایی برای کاهش تعرفه نوشتن مقاله با کمترین هزینه برای تولید محتوای سایت که مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشند بکشاند، اما باید بدانید که آیا این هزینه کمتر به کیفیت محتوا صدمه وارد می کند یا خیر؟ تا انتهای این مقاله ما را همراه کنید که اطلاعات مفیدی را برای در اختیارتان بگذاریم.

قیمت تولید محتوا به ازای هر 700 کلمه + سئو شده + عکس دار
70 هزار تومان
قیمت تولید محتوا به ازای هر 1000 کلمه + سئو شده + عکس دار
100 هزار تومان
قیمت تولید محتوا به ازای هر 1500 کلمه + سئو شده + عکس دار
120 هزار تومان
قیمت تولید محتوا به ازای هر 2000 کلمه + سئو شده + عکس دار
180 هزار تومان
قیمت تولید محتوا برای توضیح محصول
هر کلمه, 60 هزار تومان
قیمت تولید محتوای ریپورتاژ + تریک های سئو
هر کلمه, 90 هزار تومان

عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوای متنی

اگر خودتان نویسنده مقاله باشید، خواهید دانست که محتوا یک محصول خاص با کیفیت ثابت نبوده و قیمت تولید محتوا به ازای هر کلمه در بین تولیدکنندگان مقاله یکسان نیست. به دلیل عوامل متعددی که می تواند بر کیفیت محتوا تأثیرگذار باشد، هزینه تولید محتوای مقالات در هر حوزه کاری متفاوت خواهد بود. در اینجا به برخی از عواملی که بر سرعت و تعرفه تولید محتوا تأثیر می گذارد، اشاره می کنیم که فراگیری آن می تواند شما را در تفهیم این موضوع کمک کند.

عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوای متنی

  • موضوع محتوا
  • محدودیت زمانی برای تولید محتوا
  • سطح تخصصی محتوای مورد نظر
  • درجه منحصر به فرد بودن محتوا
  • سطح تحصیلات تیم تولید محتوا
  • میزان تخصص گروه محتوا نویس در بازاریابی محتوا
  • سطح تجربه تیم تولید محتوا و مقاله نویس در بهینه سازی وبسایت(سئو)
  • نحوه نظارت بر کیفیت فرآیند تولید کردن محتوا
  • کیفیت تحریریه و نگارش متن
  • کمیت و کیفیت میزان خدمات پشتیبانی
  • و در انتها، خدمات تولید محتوای اضافی

اشتباهات متعدد در کاهش هزینه تولید محتوا

ساده ترین روش برای مدیریت هزینه های بازاریابی محتوا این است که نرخ های ارائه شده توسط شرکت های تولید محتوا و فریلنسرها را بررسی کرده و ارزان ترین گزینه ها را در میان هریک از آن ها انتخاب کنید. در این رویکرد به دلیل تمرکز کارفرما بر کاهش هزینه های محتوا، در چارچوب برنامه ریزی هدفمند به ارزش آفرینی هر محتوا توجهی نمی شود و متاسفانه در دام افراد کلاهبردار افتاده و تعداد زیادی مقاله بی هدف تولید و منتشر می شود.

در واقع این رویکرد نه تنها هزینه های شما را کاهش نمی دهد، بلکه با نزولی شدن کیفیت هر محتوای، اثربخشی آن در کسب رتبه های برتر از دست داده و شما را به نتیجه مطلوب در اهدافتان نمی رساند. همچنین به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح، سبب هم نوع خواری موازی با کلمات کلیدی دیگر وبسایتتان(کنیبالیزیشن) می شود که این موضوع به شدت به قدرت رقابتی شما در نتایج جستجوی گوگل آسیب خواهد رساند. با این تفاسیر بهترین راهکار برای کاهش هزینه تولید محتوا، جلوگیری از هدر رفت منابع مالی با برنامه ریزی و تمرکز بر مصلحت تولید محتوا می باشد که غالبا افراد سئوکار نسبت به این موضوع واقف هستند.

تولید محتوا با اصول سئو

زمانی که قصد سفارش تولید محتوای متنی را برای وبسایت خود دارید، به این نکته توجه زیاد کنید که محتوا باید بر اساس اصول سئو نوشته شود اما تولید محتوای مبتنی بر سئو به چه معناست؟ ایجاد محتوای سئوشده به این معنی است که وقتی کاربر مقاله شما را در موتورهای جستجو همچون گوگل یا پلتفرم دیگری جستجو می کند، محتوای شما در نتایج اولیه گوگل به کاربران نشان داده می شود. به این ترتیب می توانید با کمک تولید محتوا سئو شده و هدفمند، کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید. از طرفی دیگر، تولید محتوا با اصول سئو می تواند تاثیر زیادی در حفظ کاربران وبسایت شما داشته باشد و زمانی که کاربران علاقه بیشتری به مطالعه و ماندن در صفحه محتوا نشان دهند، گوگل نیز رتبه سایتتان را افزایش می دهد.

تولید محتوا با اصول سئو

نکات سئو در تولید محتوا

در تولید محتوا غنی و با کیفیت، باید از یکسری نکات سئو و بهینه سازی وبسایت سررشته داشته باشید تا سبب رشد کلمات کیدی وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو شود.(اگر هم در این رابطه اطلاعات کافی ندارید می توانید، از خدمات مشاوره رایگان سئو سایت پاخوروب کمک بگیرید) این نکات سئو در تولید محتوا عبارتند از:

  1. هر 300 کلمه از محتوا، حداقل دارای یک تصویر داشته باشد.
  2. کاما، نقطه، شماره گذاری و پرانتز در محتوا به صورت جدی رعایت شود.
  3. مهمترین موضوع در مقاله نویسی، پرهیز از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در متن محتوا است که در اصطلاح به آن، چگالی کلمات کلیدی گویند.
  4. به روان و جذاب بودن متن بسیار توجه کنید.
  5. در عنوان متن یا h1، از کلمات مرتبط با کلید واژه استفاده کنید.
  6. استفاده بیشتر از کلمات کلیدی در ابتدا و انتهای پاراگراف و متن اول مقاله بسیار توصیه می شود. (مخصوصا دو خط اول متن که سبب تفهیم گوگل از کلمه کلیدی صفحه می شود)

روش های کاهش هزینه تولید محتوا

شاید ساده ترین راه برای کاهش قیمت تولید محتوا به ازای هر 1000 کلمه، بررسی نرخ و مبالغ پیشنهادی شرکت های تولید محتوا و انتخاب ارزان ترین گزینه از بین آن ها باشد، اما این رویکرد تا چه حد می تواند محتوایی با کیفیت و هدفمند را در اختیار شما قرار دهد؟ متأسفانه در بسیاری از موارد کاهش هزینه تولید محتوا باعث کاهش کیفیت و اثربخشی محتوا می شود و نه تنها نتیجه دلخواه شما را به ثمر نمی نشاند، بلکه در دراز مدت هزینه بیشتری را برایتان رقم می زند. 

در واقع روش صحیح و حرفه ای برای کاهش هزینه های تولید محتوا، استفاده از برنامه ریزی مناسب و تمرکز بر محتوای هدفمند برای جلوگیری از هزینه های غیرضروری تولید محتوا است. به عبارت دیگر برای کاهش قیمت تولید محتوا به ازای هرکلمه، بهتر است هزینه آن را مدیریت کرده و نسبت به حوزه کاری اشرافیت داشته باشید. امروزه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که به جای توجه به هزینه مقاله نویسی، بهتر است به فکر راه‌هایی برای بازدهی بیشتر سرمایه‌ای که به تولید محتوا اختصاص داده می‌شود، باشیم. به همین منظور برای افزایش اثربخشی محتوای خود، باید یک استراتژی تولید محتوا بچینید، یعنی:

  • محتوای هدفمند ایجاد کنید.
  • مخاطب خود را بشناسید.
  • با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی به نیازهای محتوایی مخاطبان خود پاسخ مناسب دهید.
  • سئوی رقیب خود را ارزیابی نمائید.
  • کلمات کلیدی را دسته بندی کرده و موضوعات محتوای خود را بر اساس آنها انتخاب کنید.
  • یک تقویم محتوایی برای کارایی بیشتر داشته باشید.
  • صفحات فرود را برای موضوعات اصلی کسب و کار خود طراحی کرده و محتوای هر یک از آن ها را با توجه به کلمات کلیدی بهینه کنید.
  • از محتوای موضوعی و لینک های داخلی برای تقویت صفحات فرود و هدف سایت خود استفاده کنید.
  • استفاده از ابزارهای تولید محتوای ارزان قیمت، به ویژه در هنگام تولید محتوای غیر متنی، راه دیگری برای کاهش هزینه های تولید محتوا است. این ابزارها می توانند نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور یا حتی تلفن همراه برای ایجاد محتوای بصری مانند عکس و فیلم و حتی پادکست باشند.

نحوه تعیین قیمت و تعرفه تولید محتوا

اولین موضوعی که بعد از طراحی سایت برای بهینه سازی یا سئو وبسایت به ذهنمان خطور می کند، هزینه تولید محتوا متنی است. نرخ محتوای ارائه شده توسط شرکت های تولیدکننده مقاله یا فریلنسرها می تواند متفاوت باشد و این تفاوت به عواملی مانند کیفیت نهایی کار، تعداد کلمات استفاده شده در محتوا، تخصصی بودن و مهارت و تجربه افراد، نویسنده محتوا در منطقه مورد نظر و زمان تحویل سفارش و همچنین درصد مطالب تالیفی، ترجمه شده و تلفیقی متفاوت است. از طرفی رعایت یکسری استانداردها و اصول مانند استفاده از قوانین سئو، ویرایش ادبی و فنی محتوا، تهیه و استفاده از عکس، فیلم یا تصاویر گرافیکی و… هزینه تولید محتوا را افزایش می دهد که این عوامل از طرف دیگر عملکرد سایت و سرعت بازگشت سرمایه را برای کارفرما افزایش می دهد.

نحوه تعیین قیمت و تعرفه تولید محتوا

مهمترین موارد در تعیین قیمت تولید محتوا وبسایت

تعیین هزینه تولید محتوا عوامل گوناگونی را شامل می شود که مهمترین این موارد عبارتند از:

  1. کیفیت محتوا: اگر به دنبال محتوای باکیفیت هستید، طبیعتا باید به سراغ شرکت های تولید محتوایی بروید که تخصص و تجربه کافی در این زمینه را دارند و ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتری شوید، اما این قیمت در واقع یک سرمایه گذاری برای وبسایتتان است.
  2. نوع محتوا: البته محتوای تالیفی و تخصصی هزینه ای برابر با محتوای ترجمه شده ندارد و به نسبت کمتر محاسبه می شوند.
  3. تعداد کلمات محتوا: از آنجایی که هزینه تولید محتوا بر اساس تعداد کلمات محاسبه می شود، هر چه تعداد کلمات یک مقاله بیشتر باشد، هزینه تولید محتوا آن نیز افزایش می یابد.
  4. زمان تحویل محتوا: اگر به دلایلی برای وبسایت خود محتوای فوری می خواهید که باید به شدت و سریع تولید شود، این موضوع می تواند بر هزینه تولید محتوا تاثیر بگذارد.
  5. تخصصی شدن محتوا: هر چقدر محتوا تخصصی تر باشد، برای نگارش آن به دانش و تجربه بیشتری نیاز بوده و به همین دلیل تولید محتوای تخصصی نسبت به مقاله های تالیفی و عمومی، دشوار و پرهزینه تر هستند.
  6. رعایت اصول سئو در محتوا: این موضوع یعنی رعایت اصول سئو، عامل اصلی در تعیین هزینه تولید محتوا تلقی می شود چرا که هدف از تولید محتوا، بهینه سازی وب سایت است. ذکر این نکته ضروری بسیار ضروری است که هر محتوانویسی لزوماً در اصول سئو متخصص نیست. بنابراین بهتر این است که برای تولید محتوا مقالات وبسایت خود از شرکت هایی استفاده کنید که سابقه مثبتی در این زمینه دارند.

تولید محتوای باکیفیت به چند روز زمان نیاز دارد؟

یکی از عوامل مهم در تولید محتوا متنی، زمان است که تاخیر در تهیه و انتشار محتوا به خصوص در برخی زمینه ها می تواند آسیب جدی به وبسایت وارد کند. اما طی تحقیقات که در این زمینه انجام شده است، سفارش تولید محتوا معمولا  ظرف 3 تا 5 روز زمان برده و نسبت به حوزه تخصصی تر، این مدت افزایشی خواهد بود.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *