چه در حال گشت و گذار روزانه در وب باشید و یا بررسی شبکه های اجتماعی، این عبارت یعنی تولید محتوا برای وبسایت بسیار مشهور بوده و در حال حاضر یکی از رایج ترین اصطلاحات به شمار می رود که به معنای جمع آوری، گردآوری و ایجاد اطلاعات در مورد موضوعات خاص به منظور ارائه به مخاطبان هر حوزه کاری است. این اطلاعات از طریق کانال های متنوع همانند وبسایت ها و شبکه های اجتماعی و به اشکال مختلف از جمله متن، تصویر، صوت و… منتشر می شود. تا انتهای این مقاله همراه پاخور وب باشید تا در ارتباط با خدمات تولید محتوا برای وبسایت اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
اصول ابتدایی تولید محتوا
اکثر خوانندگان می دانند که اگر دستور زبان خود را در حین نگارش متن جدی بگیرند، تا حدود زیادی از بروز اشتباهات املایی در تولید محتوا جلوگیری خواهد شد. همچنین برای افراد مبتدی واضح است که محتوای متنی وبسایت باید مختصر و مفید بوده باشد و بهتر است متن هایی را در سایت استفاده می کنیم که بی روح نباشند. همچنین باید از عناوینی کمک بگیریم که متناسب با جستجوی بازدیدکنندگان و رفع نیاز آن ها باشد. البته تمامی این موارد اصول روشن بوده و سوال اصلی در اینجا این است که چگونه از ابتدا محتوای عالی را برای وبسایت ایجاد کنیم؟
سفارش تولید محتوا برای سایت:09019154477
پنج مرحله اساسی در نوشتن محتوای سایت
هنگام نوشتن محتوای باکیفیت عالی برای وب سایت خود، بهتر است به یاد داشته باشید که تمام محتوای نوشته شده در وب شامل پنج مرحله مخفی و خاص هستند که توجه به این نکات سبب تاثیر کارآمد بر ر وی محتوا و اثرگذاری بیشتر آن برای کاربر می شود. این مراحل کلی در 5 مرحله خلاصه می شوند که عبارتند از:
گام اول : ایجاد یک طرح کلی
مهمترین اصل در فرآیند طراحی برنامه نوشتن محتوا این است که چه طراحی گرافیکی و چه طراحی متنی برای کاربر واضح و روشن است. در فرآیند نگارش مقاله، مرحله برنامه ریزی طرح کلی شامل توجه به نکات کلیدی است که در مقاله تولید محتوا برای وبسایت قصد بیان آن را داریم. برای رسیدن به این طرح می توانید در جلسه ای که به صورت طوفان فکری تشکیل می شود، شرکت کرده تا طرح اولیه پروژه را تهیه و به موازات آن طرح کلی متون اصلی و کاربر پسند سایت را استخراج کنید. سوالات معمولی که در این مرحله به آن ها پاسخ داده می شود شامل تصمیم گیری در مورد محتوا، تعیین مخاطب اولیه و تعیین جدول زمانی کلی برای پیشرفت گروه محتوایی است که این مرحله همچنین زمان مورد نیاز برای هر قسمت از پروژه از جمله مقالات را مورد محاسبه قرار می دهد.
به عنوان مثال، متن صفحه اصلی را می توان در یک پاراگراف کوتاه، جملات مختصر یا حتی به سادگی بیان یک نکته کلیدی نوشت و صفحات ثانویه با کلملت کلیدی فرعی، احتمالا کمی طولانی تر و دقیق تر خواهند بود که همه اینها باید از قبل برنامه ریزی شود.
گام دوم: نوشتن خلاصه
هنگامی که پروژه به درستی برنامه ریزی شود، می توان خلاصه ای از آن تهیه و تکمیل کرد که این خلاصه، فهرستی از نکات کلیدی در هر بخش یا صفحه سایت ایجاد می شود. ذکر نکات اصلی قطعاً در اینجا مناسب خواهد بود، زیرا هدف در این مرحله رسیدن به یک خلاصه کلی از متن خواهد بود. برای ترجمه های طولانی تر یا مقالات منحصر به فرد، چکیده مطلب باید شامل یک مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری بوده باشد. در واقع این یک ساختار خلاصه اولیه بوده در نوشتن مقاله بوده اما استفاده از این ساختار اغلب در ذهن افراد فراموش می شود که جای تعجب نیست زیرا بسیاری از افراد از این فرمول پیروی نمی کنند.
گام سوم : پیش نویس بسیار جذاب
مهمترین نکته در مورد پروژه تولید محتوا و مقاله نویسی این بوده که متن پروژه به طور مختصر، مفید، جذاب و معمولاً دارای محتوای بسیار باکیفیت نوشته شده است. اگرچه امروزه در شرکت های مارکتینگ، چندین نفر در حال نوشتن پیش نویس متن هستند ولی بهترین گزینه این است که یک نفر مسئول جمع آوری تمام اطلاعات و چینش آن در متن باشد. علاوه بر وظیفه تبدیل پیش نویس ها به متن باکیفیت، این شخص می تواند پیش نویس ها را با فهرست مطالب بررسی کند تا مطمئن شود که چیزی از قلم نیفتاده باشد.
گام چهارم : بازبینی پیش نویس
برای نوشتن یک پیش نویس خوب، بهتر است نه یک بار بلکه چندین مرتبه تلاش خود را به کار گیرید که متن پیش نویس را به نوع نگارش خود نزدیک کنید. این موضوع به حدی جدی است که حتی برندگان جایزه نویسندگی نیز در کار خود تجدید نظر می کنند تا محتوای باکفیت را تحویل دهند. هر متنی، حتی نوشته ای که در حال حاضر می خوانید، باید تصحیح و به زبان خودمانی بازگردد تا سبب شیوایی خوانش از نظر خواننده و مخاطب شود.
بررسی و اصلاح متن که به آن بازبینی نیز می گویند; شامل بررسی محتوای مناسب، املا و دستور زبان، بررسی سبک نوشتاری و منابع مورد نظر است که در تمامی این موارد از چند ترفند کلی استفاده می شود. به عنوان مثال، خواندن متن به صورت مفهومی و جمله به جمله، روشی موثر برای یافتن اشتباهات املایی بوده که ترفند مهم در آن صدای بلند است. در واقع وقتی متنی را با صدای بلند می خوانید، درک مناسب تری از جمله مورد نظر داشته و خواهید دانست که آیا این متن نیاز به بازبینی دارد یا خیر؟ اگر تصمیم به حذف هر بخشی از متن به خصوص بخش های بزرگ دارید، توصیه می شود این اطلاعات را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید چرا که ممکن است برای پروژه های آینده شما مثمرثمر واقع شود.
گام پنجم: اصلاح کلی متن و بررسی های نهایی
در نهایت متن نوشته شده به مرحله بازنگری و بررسی نهایی رسیده و در اینجا تمام جزئیات مانند املای صحیح، قالب بندی و ظاهر سایت برای آخرین بار بررسی و بازبینی می شود. این قسمت توسط ویرایشگر سایت که تخصص کافی در این زمینه دارد، انجام می شود. بهترین گزینه این است که یک ویرایشگر اختصاصی برای سایت خود داشته باشید تا متن را به روشی خاص و با دیدگاهی خود بررسی و منتشر کند. همچنین بررسی نهایی متن را می توان به چند نفر محول کرد که این فرآیند منظم برای بررسی نهایی موفق یک سایت بزرگ و تخصصی لازم و ضروری است. وجود این فرآیند به مدیر پروژه این امکان را می دهد که در مورد پیشرفت پروژه تصمیم گیری کرده و اندازه گیری دقیقی از نتیجه نهایی کار تیمی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر هر مرحله از این مراحل نگارش به درستی انجام شود، در نهایت وبسایت شما از کیفیت بالای محتوا و شیوه خاص نگارش متن برخوردار بوده و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به نتیجه دلخواه خواهد رسید.
نکات مهم در تولید محتوا
در تولید محتوا رعایت یکسری نکات لازم و ضروری است که انجام آن سبب سهولت کا شما در این زمینه می شود. ابن نکات مهم عبارتند از:
لیست کلمات کلیدی را تهیه کنید
یکی از موضوعات مهم در تولید محتوا، استفاده درست از کلمات کلیدی در نگارش متن می باشد که به وسیله آن بتوان ترافیک هدفمند را جذب وبسایت کرد. بنابراین شما باید لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید را بنویسید که برای این کار می توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا همچون یافتن بیشترین کلمات و عبارات پر جستجو شده استفاده کنید. در واقع رعایت این اصل مهم یعنی نوشتن مقاله براساس کلمه کلیدی و رفع نیاز کاربر سبب کاهش هزینه و قیمت نوشتن مقاله برای سایت شما شده و متناسب با هزینه تولید محتوا متنی در نظر گرفته شده برای سایت، بازدهی بیشتری را کسب خواهید کرد.
نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا
متأسفانه، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد جدید هنگام نوشتن محتوای خود مرتکب می شوند، این است که عنوان محتوای خود را در متن مقاله کمتر بیان می کنند. عنوان یا تایتل، مهمترین قسمت هر محتوا است زیرا در عنوان می توانید از کلمات کلیدی یا عبارات مهم به صورت هوشمندانه استفاده کرده و از همه مهمتر سبب جذب کاربر به محتوای شما شود.
مخالف بقیه بنویسید
اگر بخواهیم این موضوع را به شیوه خودمانی بیان کنیم; فرض کنید که شما به عنوان یک نویسنده محتوا، می خواهید اقدام به نوشتن مقاله در مورد شبکه های اجتماعی کنید. اغلب نویسندگان در مورد نقش مفید شبکه های اجتماعی می نویسند و آن را یک ضرورت مهم می دانند، اما این بار به جای مزایای شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، در مورد معایب آن می نویسید. این مقاله شما نشان می دهد که شما به نکاتی توجه می کنید که دیگران اشاره ای به آن نداشته اند و در نتیجه تخصص کاری شما را از دیگران در زمینه تولید محتوا متمایز می کند.
مقالات آموزشی برای کاربر تولید کنید
مردم همیشه به دنبال پاسخی برای رفع نیاز خود هستند، بنابراین شما باید در تولید محتوای خود بتوانید به چنین سوالاتی که کاربر به دنبال پاسخ آن است، اقدام به نوشتن مقاله با کمترین هزینه کنید. در این زمینه کاربران زیادی هستند که ایده های آموزشی دارند و شما عزیزان می توانید با کمک گرفتن از آن ها، یک مقاله آموزشی جذاب برای وبسایت خود ایجاد کنید.
از دیگر نکات مهم در تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:
- عدم کپی کردن از متن دیگر وبسایت ها و داشتن منابع معتبر برای تولید محتوا
- اطمینان از استفاده بهینه کلمات کلیدی هدفمند در متن
- محتوا تولید شده را حتما با دیگران و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
- اندازه گیری و ارزیابی نتایج محتوا و تنظیم استراتژی در صورت عدم جذب ترافیک در سایت
- پاسخگویی به نظرات کاربران در مورد محتوای ایجاد شده
- مدیریت صحیح محتوا به صورت اصولی و کاربر پسند
- سعی کنید که به کیفیت محتوا توجه کنید نه کمیت آن
[…] یکی از روش های بازاریابی درونگرا بوده و هنگامی که تولید محتوا برای سایت خود را آغاز می کنید، در واقع اطلاعات مفیدی را به […]