امروزه تولید محتوای با کیفیت و کاربرپسند در فضای رقابتی مشاغل آنلاین منجر به جذب حداکثری مخاطبان به وبسایت شما شده و در این میان تعرفه و هزینه تولید محتوا متنی برای صاحبین کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما نیز تعرفه و هزینه تولید محتوا برای وبسایتتان مهم است تا انتهای مقاله همراه پاخور وب باشید تا در ارتباط با این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

چرا باید برای تولید محتوا هزینه کنیم؟
بسیاری از صاحبین کسب و کار اینترنتی برای صرفه جویی در هزینه تولید محتوا، مطالب وبسایت خود را به افراد غیرحرفه ای و فاقد صلاحیت می سپارند و غافل از اینکه محتوای غیرحرفه ای و بی کیفیت نه تنها به سئو وبسایت صدمه وارد می کند بلکه سبب از بین رفتن اعتماد کسب و کار شما در میان مشتریانتان می شود. بنابراین اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود جزء بهترین ها باشید، باید هزینه محتوای وب سایت خود را پرداخته و این موضوع را به مختصصان این حوزه بسپارید.
گروه پاخور وب، نویسندگان حرفه ای را با دقت بیشتری انتخاب می کند چرا که هدف این شرکت، اولویت قرار دادن کیفیت و رضایت مشتریان از محتوای نوشته شده است. علاوه بر این، مهمترین اهدافی که گروه ما در حوزه تولید محتوا دنبال می کند، مبحث بهینه سازی و سئو سایت بوده که جزء موارد با اهمیت در آژانس دیجیتال مارکتینگ ما محسوب می شود که در ادامه به بیان تعدادی از این گزینه های سئو محور در مبحث تولید محتوا می پردازیم.
- استفاده صحیح از کلمات کلیدی در عنوان، متن و توضیحات متادسکریپشن سایت
- بررسی تعداد کلمات کلیدی در متن یا همان چگالی کلمه کلیدی
- استفاده از کلمات کلیدی LSI در متن برای کسب رتبه برتر در گوگل
- نوشتن عناوین و توضیحات مناسب سئو محور برای مقالات سایت
- بررسی محتوا از نظر خوانایی، دستور زبان و املا نگارشی
- لینک سازی داخلی و ایجاد لینک های مرتبط برای اهداف هر صفحه
- انتخاب عکس یونیک برای محتوا و قرار دادن تگ ALT مناسب برای آن
بنابراین اگر می خواهید در هزینه تولید محتوای سایت خود صرفه جویی کنید، این موضوع را به افراد حرفه ای بسپارید چرا که نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش یافته و اعتماد مخاطب را به خوبی جلب می کنید.
هزینه تولید محتوا متنی
تعیین هزینه تولید محتوای متنی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن ها کیفیت کار نویسنده و همچنین عناصری مانند طول محتوای متنی، تجربه فرد تولید کننده متن، تخصصی بودن متن محتوا و… می باشد که سبب تعیین نرخ دقیق برای تولید محتوای وبسایت مشتریان عزیز می شود. در واقع تعرفه تولید محتوا، قیمتی است که در ازای دریافت خدمات تولید محتوا پرداخت می شود و این موضوع به قدری مهم است که امروزه در دنیای دیجیتال، شرکت ها و صاحبان مشاغل بدون فعالیت های محتوانویسی قادر به ادامه فعالیت در فروش کالا و خدمات خود نیستند. به همین دلیل لازم و مهم است که تولید محتوای وبسایت را با اهداف مالی و قیمتی مورد نظر خود به متخصصان این حوزه همچون پاخور وب بسپارند.
تولید محتوا موضوعی حساس و بسیار مهم بوده و اگر سایتی محتوای مرتبط نداشته باشد، به راحتی مخاطبان خود را از دست داده و هزینه های زیادی را برای کسب و کار خود به بار می نشاند. بنابراین در هنگام سفارش محتوا از آژانس های دیجیتال مارکتینگ ناآشنا، باید تخصص و میزان مهارت نویسنده در حوزه کاری خود توجه زیادی کنید. چرا که هر چقدر نویسنده محتوا تخصصی تر و با کیفیت تر اقدام به نوشتن محتوا کند، رتبه شما در نتایج گوگل و همچنین رفع نیاز کاربر بیشتر و بهتر می شود.
استراتژی محتوا برای کاهش هزینه تولید محتوا
یکی از بهترین پیشنهادهایی که متخصصان بازاریابی محتوا برای کاهش هزینه تولید محتوا دارند، پباده سازی استراتژی محتوایی متناسب با حوزه و رقبای کاری است. داشتن یک استراتژی محتوا برای وبسایت خود مبتنی بر تحقیق، توسعه و دانش بازار می تواند به شما در دستیابی به اهداف بلند مدتتان کمک زیادی کند. در واقع شما با تجزیه و تحلیل رقبای کاریتان و درک نیازهای مخاطبان بازار، محتوای تولید شده سایت را به سمت استراتژی محور هدایت می کنید. بنابراین با تولید محتوای هدفمند و موثر می توانید سریع تر به نتیجه دلخواه خود در نتایج برتر گوگل برسید و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.
تعرفه و قیمت تولید محتوای تخصصی برای وبسایت
برای ایجاد محتوای تخصصی که نیازی را از کاربر رفع کند، لازم است نویسنده به تمامی اطلاعات، اصطلاحات و نکات برجسته در حوزه کاری مورد نظر اشراف کامل داشته باشد و مقاله ای را برای رفع نیاز مخاطب بنویسد. به همین خاطر تولید محتوای تخصصی نیازمند به مهارت و تجربه بالایی بوده و انجام چنین پروژه هایی برای کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو، مستلزم تحقیق زیاد و همچنین رصد تحرکات رقبا است. در ادامه شما عزیزان را با لیستی از تجربیات و کارهایی که برای نوشتن محتوای تخصصی و کاربرپسند مورد نیاز است آشنا می کنیم. در واقع این تریک ها علاوه بر نگارش مقاله حرفه ای سبب کاهش هزینه تولید محتوا برای سایت نیز می شود.
- مشخص کردن اهداف کسب و کار و بیزینس شخصی خود
- بررسی مشتریان و رفع نیاز آن ها در قالب محتوا
- شناسایی نیازهای محتوایی کاربران و مخاطبان
- آنالیز رقبا از نظر سئو سایت و الگو گرفتن از کارهای انجام شده آن ها
- بررسی سختی کلمات کلیدی هدفمند (Keyword Research)
- مشخص کردن موضوعات تخصصی و پرسرچ برای تولید محتوا
- داشتن استراتژی و تقویم محتوایی
- طراحی صفحات فرود و نوشتن محتوایی کامل برای این صفحات لندینگ (Landing Page)
- بهینه سازی محتوای صفحات لندینگ پیج ها بر اساس کلمات کلیدی کاربر
- لینک سازی داخلی و خارجی و تقویت لندینگ پیج ها بر اساس استراتژی خاص خود
هزینه تولید محتوا برای توضیحات محصول
به طور خلاصه در وبسایت پاخور وب ابتدا لیست محصولاتتان را از شما خواهیم گرفت و سپس متناسب با کالای مورد نظر اقدام به نوشتن توضیحاتی برای آن می کنیم. پس از اینکه محتوای محصول را نوشتیم، آن را برای شما ارسال تا نظرتان را در این رابطه جویا شویم. در صورت تایید محتوا، با همین رویه و روش بقیه محصولات را اقدام به نوشتن توضیحات برای آن ها می کنیم. برای نوشتن هر یک از توضیحات محصول مراحلی را دنبال می کنیم که عبارتند از:
- تحقیق کلمات کلیدی متناسب به اهداف شما
- نوشتن محتوا متناسب با نیاز کاربر
- قرار دادن اطلاعات کافی در توضیحات محصول
- پاسخ به سوالات متداول کاربران حوزه کاریتان در قالب محتوا
- قرار دادن تصویر در متن
- بیان ویژگی ها و نقاط قوت محصولات شما برای جذب مشتری
- به کارگیری اصول و نکات سئو در وبسایت های فروشگاهی
هزینه تولید محتوا ریپورتاژی
در فرآیند تولید محتوای ریپورتاژی، در ابتدا گروه ما خواستار میزان اهمیت کلمه کلیدی مورد نظر سایت بوده و سپس لیست کلمات کلیدی با اهمیت را با گزارش های سایت برای ما ارسال می کنند. بعد از اینکه متوجه میزان اهمیت کلمه کلیدی شدیم، سپس متناسب با صفحه هدف سایت اقدام به تولید محتوا کرده برای شما ارسال می کنیم. محتوای ریپورتاژی که برای شما ارسال می شود موارد زیر را در بر می گیرد که عبارتند از:
- برای هر 1000 کلمه سه تصویر درج می شود.
- متن ریپورتاژی با زبانی ساده و روان نوشته خواهد شد.
- انتخاب موضوع ریپورتاژ با کلمه کلیدی مرتبط قرار دادن آن در عنوان
- رعایت تمام نکات سئو برای کسب رتبه برتر
- ایجاد anchortexts SEO انکرتکست مرتبط و هدفمند
- انتخاب عنوان متن جذاب و قابل رتبه بندی در نتایج گوگل
عوامل تعیین کننده در قیمت محتوا
خدمات تولید محتوا برای وبسایت، یک موضوع نسبتا جدید در کشور ما بوده و تا به امروز در برخی از جنبه ها هنوز استاندارد کافی برای جذب مشتری را کسب نکرده است. بنابراین با توجه به این موضوع، روش تعیین قیمت نوشتن مقاله برای سایت و خدمات تولید محتوا نیز از این سوال مستثنی نبوده و هر حوزه با حوزه کاری دیگر نرخ تولید محتوا متفاوت است. در واقع مهمترین عوامل اصلی و تعین کننده در تعرفه تولید محتوا شامل موارد زیر است که عبارتند از:
- تعداد کلمات: تقریباً همه نویسندگان محتوا موافقند که تعداد کلمات در تولید محتوا، یکی از عوامل تعیین کننده هزینه محتوانویسی بوده و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
- عکس/لینک: اینکه از نویسنده خود بخواهید در محتوای تولید شده اقدام به قرار دادن عکس و لینک متناسب با موضوع مرتبط کنند نیز بر روی قیمت نهایی محتوا تاثیرگذار است. به طور معمول و غالبا برای هر یک از این عوامل 10 الی 15 درصد به کل هزینه مقاله و محتوا اضافه می شود.
- رعایت اصول سئو: امروزه بسیاری از صاحبین کسب و کار اهدافی را برای تولید محتوا سایت خود دنبال می کنند که رایج ترین این هدف ها، موضوع بهینه سازی و سئو سایت است. بنابراین نویسندگانی که بتوانند متن های سئو را با توجه به کلمات کلیدی دریافتی از کارفرما بنویسند، حقوق بیشتری را دریافت خواهند کرد و این ضریب بین 5 الی 15 درصد کل هزینه نهایی لحاظ می شود.
- روش تولید محتوا: امروزه روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما مهم ترین آن ها ترجمه، تالیفی و بازنویسی است که هرکدام از آن ها متناسب با حوزه کاری کرفرما و میزان رقابت رقبا کاری سنجیده می شود.
- قالب محتوا: نوشتن مقاله وبلاگ، ریپورتاژ، بروشور و…. نیاز به مهارت و تخصص کافی داشته و هر نویسنده محتوا نمی تواند به یک روش قالب اقدام به نوشتن محتوا کند. در واقع هر نویسنده فن بیان و قالب خاصی را برای بیان متن به زبان خود را دارد و تفاوت زیادی در این موضوع میان افراد وجود دارد.
- میزان تحقیق در حوزه کاری: تولید برخی محتوا مستلزم تحقیق زیادی بوده و گاها در وب فارسی منبع درستی از موضوع درخواستی کارفرما وجود ندارد. بنابراین فرد نویسنده باید به منابع خارجی اکتفا کرده و تحقیق خود را در این زمینه بیشتر کند.
- ضریب تخصص: برخی از مطالبی که نویسنده قصد نوشتن آن را دارد در حوزه عمومی است و می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت موضوع مورد نظر خود را پیدا کند و متناسب با آن اقدام به نگارش مقاله مورد نظر کند. اما از طرفی برخی از موضوعات تخصصی هستند که برای نوشتن یک متن خوب باید تجربه تجربی یا آکادمیک در آن رشته داشته باشیم که نیازمند به فرد متخصص در این حوزه کاری است.
- زمان تحویل: یک نویسنده محتوا می تواند مقدار مشخصی از کار را به صورت روزانه تحویل کارفرما دهد و اگر این مدت زمان کاهش پیدا کند، به همان میزان دستمزد آن نیز دستخوش تغییر بوده و افزایش پیدا می کند.
نرخ دورکاری نویسندگان محتوا خارجی چقدر است؟
نویسندگان دورکاری که در خارج از کشور زندگی می کنند و در همانجا اقدام به نوشتن مقاله برای سایت می کنند تعرفه و قیمت انجام کار توسط آن ها متفاوت است. بر اساس یک نظرسنجی جهانی که در کشورهای خارجی توسط محققان انجام شد به این نتیجه رسیدند که متوسط دستمزد نویسندگان آزاد و دورکار در سال 2020 بین 15 تا 16 دلار در هر ساعت بوده است. البته این نرخ برای افراد متوسط و یا مبتدی بوده و اگر فردی تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد، این قیمت و مبلغ به عنوان دستمزد تولیدکننده محتوا گاها به 100 الی 300 دلار در ساعت نیز می رسد.
سلام هزینه تولید محتوا واسه سایت دندون پزشکی چقد تخفیف لحاظ میکنید؟
سلام
بستگی داره که میزان حجم کاریتون چقدر باشه و چه نوع محتوایی را می خواهید
سلام وقتتون بخیر باشه انشالله
میگ تعرفه تولید محتوا واسه سایت های خبری چقدی هزینه اش میشه؟ بعدش اگر حجم کاری بالا باشه چی هزینه اش کاهش پیدا می کنه ممنونم ازتون
سلام
به موارد زیادی بستگی داره ولی قیمت تولید محتو از 95 هزارتومان سئو شده است و اگر حجم کاریتون بالا باشه, تعرفه پائین تر خواهد آمد.