اگر صاحب کسب و کار هستید و برای وبسایت خود نیاز به دریافت خدمات تولید محتوا متنی دارید باید توجه داشته باشید که مفید بودن محتوا در دیدگاه کاربر و سئو آن می تواند کمک زیادی در دیده شدن و جذب مخاطب داشته باشد. در مجموعه پاخور وب هزینه تولیدمحتوا متنی برای سایت با نرخ مناسب و کیفیت بالا انجام می شود و تنهای کافی است یکبار از خدمات ما استفاده کنید تا رضایت شما جلب شود.

هزینه تولید محتوا

نرخ تولید محتوا متنی

نرخ تولید محتوای متنی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که مهمترین آن ها کیفیت کار نویسنده و همچنین عناصری مانند طول محتوای متنی، تجربه فرد تولید کننده متن، تخصصی بودن متن محتوا و… می باشد که سبب تعیین نرخ دقیق برای تولید محتوای وبسایت مشتریان عزیز می شود.

تولیدمحتوا وبلاگ سایت

به ازای هر 1000 کلمه
تومان 400
000
  • عدم استفاده از هوش مصنوعی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • کاملا سئو شده
  • درج 3 تصویر یونیک
  • آپلود و انتشار

تولیدمحتوا محصولات سایت

به ازای 300 کلمه
تومان 100
000
  • رعایت اصول نگارشی
  • تولید محتوا به روش بازنویسی
  • بررسی فاکتورهای سئو محصول

تولیدمحتوا انگلیسی

به ازای هر 1000 کلمه
تومان 800
000
  • ترجمه متون و تالیفی
  • توجه به فاکتورهای سئو

تولیدمحتوا شبکه اجتماعی

به ازای هر پست و استوری
تومان 250
000
در سفارش انبوه, تخفیف مناسب
  • استفاده از تصاویر وکتور و جذاب
  • کاملا تخصصی و در هر حوزه ای

تولیدمحتوا ریپورتاژآگهی

به ازای هر 1000 کلمه
تومان 250
000
  • کاملا سئو شده
  • توجه به نکات نگارشی
  • توجه به اهداف ریپورتاژ آگهی

تولیدمحتوا لندینگ سایت

به ازای هر 1000 کلمه
تومان 500
000
  • توجه به UX UI
  • کاملا سئو شده
  • تحقیق کلمات کلیدی و تارگت کلمه

هزینه تولیدمحتوا متنی در سال 1404

به طور کلی نمی توان تعرفه دقیقی برای خدمات تولید محتوا متنی تعیین کرد و عوامل زیادی در برآورد هزینه دخیل می باشد. مهمترین فاکتور در برآورد هزینه تولید محتوا شامل:

  • تعداد کلمات محتوا
  • زبان محتوا
  • زمان تحویل محتوا
  • کیفیت محتوا
  • نحوه نگارش آن
  • حوزه فعالیت 
  • و…

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در برآورد هزینه محتوا می توان به نوع همکاری شما با فرد تولیدکننده محتوا اشاره کرد که می تواند در کاهش هزینه و کیفیت مطلوب محتوا تاثیر داشته باشد. به طور کلی نحوه همکاری شما با تولیدکنندگان محتوا به 3 شکل می باشد که عبارتند از:

1. استخدام نیروی تولید محتوا

با استخدام نیروی محتوانویس یا مشاور تولید محتوا و پرداخت حقوق ثابت ماهیانه(بین 7 الی 15 میلیون تومان) به او از جمله روش های همکاری برای برآورد نیاز محتوایی شما می باشد. معمولا 

2. همکاری با فریلنسرهای تولیدمحتوا

افراد زیادی هستند که در منزل خود و به صورت فریلنسری اقدام به نوشتن محتوا می کنند که نرخ و تعرفه خدمات آن ها متناسب با تعداد کلمات محتوا می باشد. به طور مثال برای هر 1000 کلمه متناسب با کیفیت محتوا مبالغی از 200 هزار الی 800 هزار تومان را به عنوان دستمزد دریافت می کنند.

3. همکاری با شرکت های تولیدمحتوا

همکاری با آژانس های تولیدمحتوا این ضمانت را به شما می دهد که خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد اما تعرفه خدمات تولید محتوا در این روش کمی بیشتر از روش های دیگر می باشد. 

استانداردهای پاخور وب در تولیدمحتوا

در تولید محتوای مشتریان، مجموعه ما از یکسری اصول پیروی می کند که این فاکتورها جزء موارد مهم تلقی می شود. استانداردهای پاخوروب در تولید محتوا عبارتند از:

  • شرط اصلی در تولید محتوا، کپی نبودن متن و یونیک بودن آن است.
  • ایجاد محتوا متنی می تواند به روش هایی همچون ترجمه، تالیفی و بازنویسی باشد که هرکدام براساس نیاز کاربر و مشتری تولید می شود. 
  • تمامی مطالبی که توسط مجموعه پاخوروب نگارش و تولید می شود به طور حرفه ای و با دقت زیاد مورد بازبینی قرار می گیرد. 
  • در تولید محتوا، اصل را بر سئو قرار می دهیم و نکات مهم در این زمینه را کاملا رعایت می کنیم.
  • هر پاراگراف از محتوا را با تصاویر غیرکپی آمیخته می کنیم.
  • شماره گذاری های کاما، نقطه، ویرگول، پرانتز و… رعایت می شود.
  • چگالی کلمات کلیدی و کیوورد استافینگ(تکرار کلمه کلیدی) مورد بررسی و اهمیت قرار گرفته می شود. 
  • اهمیت زیادی به روان بودن متن می دهیم.
  • از کلید واژه های هدفمند شما در تیترها استفاده می شود.

روش های کاهش هزینه تولیدمحتوا

اگر شما نیز به دنبال روش های کاهش هزینه تولید محتوا هستید می توانید از توصیه هایی که در ادامه بیان می کنیم کمک بگیرید:

  • تدوین استراتژی محتوایی برای سایت 

اینکه قبل از تولید محتوا اقدام به آنالیز کسب و کار شناخت مخاطب هدف تحلیل رقبا تقویم محتوایی و… بپردازید را استراتژی محتوایی گویند که مهمترین قدم در تولید محتوا بوده و توجه به آن می تواند در کاهش هزینه محتوایی کمک زیادی به شما کند.

  • برونسپاری محتوا

یکی از روش های کاهش هزینه تولید محتوا می توان به برونسپاری اشاره کرد که با این راهکار نیازهای محتوایی خود را به نویسندگان فریلنسر بسپارید و هزینه کمتری را در مقایسه با شرکت های تولید محتوا پرداخت کنید. البته این نکته را هم توجه داشته باشید که از نحوه عملکرد و کیفیت محتوا تولید شده توسط فرد نویسنده مطلع شوید.

  • کمک گرفتن از UGC

محتوای تولیدشده توسط کاربران در بخش نظرات شبکه های اجتماعی و… را UGC یا User Generated Content گویند که در این روش باید با خلاقانه خود بتوانید محتوایی عالی به مخاطبان خود در سایت ارائه دهید.

  • استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

در حال حاضر ابزارهای زیادی در بستر هوش مصنوعی ایجاد شده اند که می توانید از طریق در بخش تولید محتوا کمک بگیرید. با ابزار هوش مصنوعی می توانید در بخش هایی همچون ایده‌پردازی محتوایی، بازنویسی محتوا و… استفاده کرده و هزینه تولید محتوا را برای خود کمتر کنید. 

  • بروزرسانی محتواهای قدیمی سایت

به مرور زمان محتواهایی که در سایت وجود دارند قدیمی شده و نیازمند بروزرسانی هستند. با بروزرسانی محتواهای قدیمی سایت خود هزینه تولید محتوا را کاهش داده و صفحه مورد نظر سایت از کیفیت بهتری برخودار می شود.

عوامل موثر در هزینه تولیدمحتوا

عوامل و فاکتورهای زیادی در برآورد هزینه تولید محتوای متنی سایت دخالت دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • تعداد کلمات

در تولید محتوای متنی، در نظر گرفتن تعداد کلمات به عنوان شاخص حجم در نظر گرفته می شود که هر چقدر تعداد آن بیشتر باشد، هزینه آن نیز به همان نسبت افزایشی خواهد بود. به همین خاطر اغلب موسسات و آژانس های تولید محتوا، اصل را بر تعداد کلمات محتوا می گذارند. 

  • زبان محتوا

عامل مهم دیگر در برآورد هزینه تولید محتوا، زبان متن می باشد که تسلط بر گویش های مختلف زبانی می تواند میزان تخصص فرد نویسنده را نشان دهد. امروزه استخدام نویسنده هایی که به زبان های نوشتاری انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و… تسلط دارند نیازمند به پرداخت هزینه بیشتر می باشد. درواقع هرچقدر تبحر و تخصص فرد نویسنده در زبان مورد نظر بیشتر باشد و اشرافیت حداکثری در نگارش آن داشته باشند، میزان دستمزد و تعرفه تولید متن به زبان مدنظر بیشتر خواهد بود. در حال حاضر مجموعه پاخوروب، هزینه تولید محتوا به زبان های فرانسوی و عربی را جزء گران ترین تعرفه در تولید محتوا می داند و به مراتب بعدی زبان انگلیسی و فارسی می باشند.

  • زمان تحویل

مدت زمان تحویل محتوا توسط نویسنده به فاکتورهایی همچون تعداد کلمات، کیفیت محتوا و موارد دیگر بستگی دارد و غالبا مدت زمان معقول برای تحویل محتوای مدنظر بین فاصله زمانی 2 الی 4 روزه می باشد. در مجموعه پاخوروب به دلیل وجود نیروهای متخصص در زمینه تولید محتوا که به صورت دورکاری و فیلنسری فعالیت می کنند، این مدت زمان کاهش یافته و گاها یک محتوا 1000 کلمه ای را در مدت زمان کمتر از 8 ساعت با همان کیفیت مطلوب می نویسند.

  • کیفیت محتوا

غالبا اهداف بیزینسی بعضی از محتوا نیاز به کیفیت بیشتر و رعایت اصول نگارشی حساس تری می باشد که نویسنده محتوا باید در این زمینه علاوه بر داشتن تجربه کافی، دقت بیشتری را به کار بگیرید. به طور مثال اغلب محتواهایی که جنبه سئویی دارند باید علاوه بر رفع نیاز کاربر، در نتایج جستجوی کاربران نیز جایگاه بالاتری را کسب کند که این موضوع به کیفیت محتوا و میزان تخصص نویسنده باز می گردد. 

  • نحوه نگارش

نحوه نگارش از جمله فاکتورهای مهم دیگر در برآورد هزینه تولید محتوا بوده که انواع روش های محتوا نویسی در مجموعه پاخوروب عبارتند از:

ترجمه

در روش ترجمه، نویسنده مطالب را که غالبا انگلیسی هستند به زبان فارسی ترجمه می کند که این روش به دلیل پیچیدگی و میزان تخصص فرد، از تعرفه و قیمت بیشتری برخوردار است. 

تالیف و ترجمه

در روش تالیف و ترجمه، نویسنده علاوه بر ترجمه، باید مطالب مورد نظر را از منابع علمی در حوزه فعالیت مربوطه گردآوری کرده و براساس آن اقدام به نگارش محتوا کند. غالبا تعرفه این روش نسبت به ترجمه کمتر خواهد بود چرا که میزان زمان کاری آن نزولی می باشد.

تحقیق و تألیف

در روش تحقیق و تالیف، فرد تولیدکننده محتوا باید اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک محتوا کامل را از منابع معتبر جستجو کرده و براساس آن اقدام به تولید محتوای اصولی کند. هزینه تولید محتوای تحقیقی-تالیفی نسبت یه موارد دیگر بیشتر بوده و نیاز به گردآوری منابع معتبر در این زمینه می باشد.

بازنویسی متن

روش آخر که بسیاری از نیروهای تولید محتوا از آن استفاده می کنند، بازنویسی متن می باشد که این روش با به کارگیری تکنیک های محتوانویسی و اصول سئو، اهداف بازآفرینی متن را دنبال می کند. در بازنویسی، متن های موجود را از منابع مختلف پیدا کرده و با تغییر ساختار آن، متنی یونیک و غیرکپی ایجاد می شود. هزینه این نوع تولید محتوا نسبت به موارد نام برده شده بسیار کمتر می باشد.

  • حوزه فعالیت

نویسنده مورد نظر باید در هر حوزه و زمینه ای تجربه نوشتن متن را داشته باشد و اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارد. خوشبخانه نویسندگان وبسایت پاخوروب به اصول نگارشی محتوای سئو شده در زمینه هایی همچون فناوری اطلاعات، بازاریابی، پزشکی و بهداشت، ورزش و تغذیه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، تولید محتواهای خبری، روزنامه ها و مجلات، مواد غذایی و کشاورزی، ارزهای دیجیتال، نرم افزار و عکاسی و… مسلط بوده و تجربه کافی در زمینه نوشتن محتوا را دارند.

سوالات متداول

پرداخت هزینه تولید محتوا به چه صورت است؟

معمولا طبق توافق طرفین پرداخت هزینه تولیدمحتوا به صورت کلمه ای یا ماهیانه و یا روش های دیگر بوده که در صورت اعتماد بین دو طرفین می تواند مدت زمان پرداخت هزینه افزایش پیدا کند.

آیا تولید کننده محتوا می تواند فریلنسر باشد؟

یک تولید کننده محتوا در شغل خود آزاد بوده و غالبا بر اساس پروژه و قراردادی فعالیت می کند. به همین خاطر تفاوتی نمی کند که درچه مکانی باشد، با دسترسی به اینترنت و سیستم، فرد متخصص قادر به تولید محتوا می باشد.

محتوای سئوشده چیست و نرخ آن چقدر است؟

محتوای سئوشده به محتوایی گویند که هدف آن کسب رتبه در موتورهای جستجو با الویت رفع نیاز کاربر است. این نوع از محتوا باید توسط کارشناس و مشاور تولید محتوا آشنا به اصول سئو نوشته شود تا نرخ تبدیل مشتری و ترافیک سایت را افزایش دهد. در حال حاضر هزینه محتوای سئو شده در قالب نوع آن همچون پست وبلاگ، محتوای صفحه وب، توضیحات محصول، محتوای ریپورتاژی و... متفاوت بوده و برآورد هزینه ای بین 150 الی 300 هزار تومان برای هر 1000کلمه لحاظ می شود.

عوامل تعیین کننده در قیمت محتوا چیست؟

خدمات تولید محتوا برای وبسایت، یک موضوع نسبتا جدید در کشور ما بوده و تا به امروز در برخی از جنبه ها هنوز استاندارد کافی برای جذب مشتری را کسب نکرده است. بنابراین با توجه به این موضوع، روش تعیین قیمت نوشتن مقاله برای سایت و خدمات تولید محتوا نیز از این سوال مستثنی نبوده و هر حوزه با حوزه کاری دیگر نرخ تولید محتوا متفاوت است. در واقع مهمترین عوامل اصلی و تعین کننده در تعرفه تولید محتوا شامل موارد زیر است که عبارتند از:

عوامل تعیین کننده در قیمت محتوا

  • تعداد کلمات: تقریباً همه نویسندگان محتوا موافقند که تعداد کلمات در تولید محتوا، یکی از عوامل تعیین کننده هزینه محتوانویسی بوده و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
  • عکس/لینک: اینکه از نویسنده خود بخواهید در محتوای تولید شده اقدام به قرار دادن عکس و لینک متناسب با موضوع مرتبط کنند نیز بر روی قیمت نهایی محتوا تاثیرگذار است. به طور معمول و غالبا برای هر یک از این عوامل 10 الی 15 درصد به کل هزینه مقاله و محتوا اضافه می شود.
  • رعایت اصول سئو: امروزه بسیاری از صاحبین کسب و کار اهدافی را برای تولید محتوا سایت خود دنبال می کنند که رایج ترین این هدف ها، موضوع بهینه سازی و سئو سایت است. بنابراین نویسندگانی که بتوانند متن های سئو را با توجه به کلمات کلیدی دریافتی از کارفرما بنویسند، حقوق بیشتری را دریافت خواهند کرد و این ضریب بین 5 الی 15 درصد کل هزینه نهایی لحاظ می شود.
  • روش تولید محتوا: امروزه روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما مهم ترین آن ها ترجمه، تالیفی و بازنویسی است که هرکدام از آن ها متناسب با حوزه کاری کرفرما و میزان رقابت رقبا کاری سنجیده می شود.
  • قالب محتوا: نوشتن مقاله وبلاگ، ریپورتاژ، بروشور و.... نیاز به مهارت و تخصص کافی داشته و هر نویسنده محتوا نمی تواند به یک روش قالب اقدام به نوشتن محتوا کند. در واقع هر نویسنده فن بیان و قالب خاصی را برای بیان متن به زبان خود را دارد و تفاوت زیادی در این موضوع میان افراد وجود دارد.
  • میزان تحقیق در حوزه کاری: تولید برخی محتوا مستلزم تحقیق زیادی بوده و گاها در وب فارسی منبع درستی از موضوع درخواستی کارفرما وجود ندارد. بنابراین فرد نویسنده باید به منابع خارجی اکتفا کرده و تحقیق خود را در این زمینه بیشتر کند.
  • ضریب تخصص: برخی از مطالبی که نویسنده قصد نوشتن آن را دارد در حوزه عمومی است و می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت موضوع مورد نظر خود را پیدا کند و متناسب با آن اقدام به نگارش مقاله مورد نظر کند. اما از طرفی برخی از موضوعات تخصصی هستند که برای نوشتن یک متن خوب باید تجربه تجربی یا آکادمیک در آن رشته داشته باشیم که نیازمند به فرد متخصص در این حوزه کاری است.
  • زمان تحویل: یک نویسنده محتوا می تواند مقدار مشخصی از کار را به صورت روزانه تحویل کارفرما دهد و اگر این مدت زمان کاهش پیدا کند، به همان میزان دستمزد آن نیز دستخوش تغییر بوده و افزایش پیدا می کند.

4 دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر باشه انشالله
    میگ تعرفه تولید محتوا واسه سایت های خبری چقدی هزینه اش میشه؟ بعدش اگر حجم کاری بالا باشه چی هزینه اش کاهش پیدا می کنه ممنونم ازتون

    • سلام
      به موارد زیادی بستگی داره ولی قیمت تولید محتو از 95 هزارتومان سئو شده است و اگر حجم کاریتون بالا باشه, تعرفه پائین تر خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *