امروزه تولید محتوای با کیفیت و کاربرپسند در فضای رقابتی مشاغل آنلاین منجر به جذب حداکثری مخاطبان به وبسایت شما شده و در این میان تعرفه و هزینه تولید محتوا متنی برای صاحبین کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما نیز تعرفه و هزینه تولید محتوا برای وبسایتتان مهم است تا انتهای مقاله همراه پاخور وب باشید تا در ارتباط با این موضوع بیشتر صحبت کنیم.
نرخ تولید محتوا متنی
تعیین هزینه تولید محتوای متنی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آن ها کیفیت کار نویسنده و همچنین عناصری مانند طول محتوای متنی، تجربه فرد تولید کننده متن، تخصصی بودن متن محتوا و… می باشد که سبب تعیین نرخ دقیق برای تولید محتوای وبسایت مشتریان عزیز می شود. در واقع تعرفه تولید محتوا، قیمتی است که در ازای دریافت خدمات تولید محتوا پرداخت می شود و این موضوع به قدری مهم است که امروزه در دنیای دیجیتال، شرکت ها و صاحبان مشاغل بدون فعالیت های محتوانویسی قادر به ادامه فعالیت در فروش کالا و خدمات خود نیستند. به همین دلیل لازم و مهم است که تولید محتوای وبسایت را با اهداف مالی و قیمتی مورد نظر خود به متخصصان این حوزه همچون پاخور وب بسپارند.
تولیدمحتوا وبلاگ سایت
به ازای هر 1000 کلمه-
کاملا سئو شده
-
درج 3 تصویر یونیک
-
تحقیق کلمات کلیدی
تولیدمحتوا محصولات سایت
به ازای 300 کلمه-
رعایت اصول نگارشی
-
تولید محتوا به روش بازنویسی
-
بررسی فاکتورهای سئو محصول
تولیدمحتوا انگلیسی
به ازای هر 1000 کلمه-
ترجمه متون و تالیفی
-
توجه به فاکتورهای سئو
تولیدمحتوا شبکه اجتماعی
به ازای هر پست و استوری-
استفاده از تصاویر وکتور و جذاب
-
کاملا تخصصی و در هر حوزه ای
تولیدمحتوا ریپورتاژآگهی
به ازای هر 1000 کلمه-
کاملا سئو شده
-
توجه به نکات نگارشی
-
توجه به اهداف ریپورتاژ آگهی
تولیدمحتوا لندینگ سایت
به ازای هر 1000 کلمه-
توجه به UX UI
-
کاملا سئو شده
-
تحقیق کلمات کلیدی و تارگت کلمه
فاکتورهای موثر در برآورد هزینه تولید محتوا
هنگامی که اقدام به سفارش تولید محتوا می کنید، باید اطلاعاتی را به فرد نویسنده در رابطه با تعداد کلمات، زبان محتوا، حوزه فعالیت، میزان کیفیت محتوا و نحوه نگارش آن قرار دهید. در ادامه به صورت کامل در ارتباط با این موارد کاملا توضیح خواهیم داد.
در تولید محتوای متنی، در نظر گرفتن تعداد کلمات به عنوان شاخص حجم در نظر گرفته می شود که هر چقدر تعداد آن بیشتر باشد، هزینه آن نیز به همان نسبت افزایشی خواهد بود. به همین خاطر اغلب موسسات و آژانس های تولید محتوا، اصل را بر تعداد کلمات محتوا می گذارند.
عامل مهم دیگر در برآورد هزینه تولید محتوا، زبان متن می باشد که تسلط بر گویش های مختلف زبانی می تواند میزان تخصص فرد نویسنده را نشان دهد. امروزه استخدام نویسنده هایی که به زبان های نوشتاری انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و… تسلط دارند نیازمند به پرداخت هزینه بیشتر می باشد. درواقع هرچقدر تبحر و تخصص فرد نویسنده در زبان مورد نظر بیشتر باشد و اشرافیت حداکثری در نگارش آن داشته باشند، میزان دستمزد و تعرفه تولید متن به زبان مدنظر بیشتر خواهد بود. در حال حاضر مجموعه پاخوروب، هزینه تولید محتوا به زبان های فرانسوی و عربی را جزء گران ترین تعرفه در تولید محتوا می داند و به مراتب بعدی زبان انگلیسی و فارسی می باشند.
مدت زمان تحویل محتوا توسط نویسنده به فاکتورهایی همچون تعداد کلمات، کیفیت محتوا و موارد دیگر بستگی دارد و غالبا مدت زمان معقول برای تحویل محتوای مدنظر بین فاصله زمانی 2 الی 4 روزه می باشد. در مجموعه پاخوروب به دلیل وجود نیروهای متخصص در زمینه تولید محتوا که به صورت دورکاری و فیلنسری فعالیت می کنند، این مدت زمان کاهش یافته و گاها یک محتوا 1000 کلمه ای را در مدت زمان کمتر از 8 ساعت با همان کیفیت مطلوب می نویسند.
غالبا اهداف بیزینسی بعضی از محتوا نیاز به کیفیت بیشتر و رعایت اصول نگارشی حساس تری می باشد که نویسنده محتوا باید در این زمینه علاوه بر داشتن تجربه کافی، دقت بیشتری را به کار بگیرید. به طور مثال اغلب محتواهایی که جنبه سئویی دارند باید علاوه بر رفع نیاز کاربر، در نتایج جستجوی کاربران نیز جایگاه بالاتری را کسب کند که این موضوع به کیفیت محتوا و میزان تخصص نویسنده باز می گردد.
نحوه نگارش از جمله فاکتورهای مهم دیگر در برآورد هزینه تولید محتوا بوده که انواع روش های محتوا نویسی در مجموعه پاخوروب عبارتند از:
- ترجمه
در روش ترجمه، نویسنده مطالب را که غالبا انگلیسی هستند به زبان فارسی ترجمه می کند که این روش به دلیل پیچیدگی و میزان تخصص فرد، از تعرفه و قیمت بیشتری برخوردار است.
- تالیف و ترجمه
در روش تالیف و ترجمه، نویسنده علاوه بر ترجمه، باید مطالب مورد نظر را از منابع علمی در حوزه فعالیت مربوطه گردآوری کرده و براساس آن اقدام به نگارش محتوا کند. غالبا تعرفه این روش نسبت به ترجمه کمتر خواهد بود چرا که میزان زمان کاری آن نزولی می باشد.
- تحقیق و تألیف
در روش تحقیق و تالیف، فرد تولیدکننده محتوا باید اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک محتوا کامل را از منابع معتبر جستجو کرده و براساس آن اقدام به تولید محتوای اصولی کند. هزینه تولید محتوای تحقیقی-تالیفی نسبت یه موارد دیگر بیشتر بوده و نیاز به گردآوری منابع معتبر در این زمینه می باشد.
- بازنویسی متن
روش آخر که بسیاری از نیروهای تولید محتوا از آن استفاده می کنند، بازنویسی متن می باشد که این روش با به کارگیری تکنیک های محتوانویسی و اصول سئو، اهداف بازآفرینی متن را دنبال می کند. در بازنویسی، متن های موجود را از منابع مختلف پیدا کرده و با تغییر ساختار آن، متنی یونیک و غیرکپی ایجاد می شود. هزینه این نوع تولید محتوا نسبت به موارد نام برده شده بسیار کمتر می باشد.
نویسنده مورد نظر باید در هر حوزه و زمینه ای تجربه نوشتن متن را داشته باشد و اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارد. خوشبخانه نویسندگان وبسایت پاخوروب به اصول نگارشی محتوای سئو شده در زمینه هایی همچون فناوری اطلاعات، بازاریابی، پزشکی و بهداشت، ورزش و تغذیه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، تولید محتواهای خبری، روزنامه ها و مجلات، مواد غذایی و کشاورزی، ارزهای دیجیتال، نرم افزار و عکاسی و… مسلط بوده و تجربه کافی در زمینه نوشتن محتوا را دارند.
استانداردهای پاخوروب در تولید محتوا
در تولید محتوای مشتریان، مجموعه ما از یکسری اصول پیروی می کند که این فاکتورهای مهم جزء موارد مهم تلقی می شود. استانداردهای پاخوروب در تولید محتوا عبارتند از:
- شرط اصلی در تولید محتوا، کپی نبودن متن و یونیک بودن آن است.
- ایجاد محتوا متنی می تواند به روش هایی همچون ترجمه، تالیفی و بازنویسی باشد که هرکدام براساس نیاز کاربر و مشتری تولید می شود.
- تمامی مطالبی که توسط مجموعه پاخوروب نگارش و تولید می شود به طور حرفه ای و با دقت زیاد مورد بازبینی قرار می گیرد.
- در تولید محتوا، اصل را بر سئو قرار می دهیم و نکات مهم در این زمینه را کاملا رعایت می کنیم.
- هر پاراگراف از محتوا را با تصاویر غیرکپی آمیخته می کنیم.
- شماره گذاری های کاما، نقطه، ویرگول، پرانتز و… رعایت می شود.
- چگالی کلمات کلیدی و کیوورد استافینگ(تکرار کلمه کلیدی) مورد بررسی و اهمیت قرار گرفته می شود.
- اهمیت زیادی به روان بودن متن می دهیم.
- از کلید واژه های هدفمند شما در تیترها استفاده می شود.
چرا باید برای تولید محتوا هزینه کنیم؟
بسیاری از صاحبین کسب و کار اینترنتی برای صرفه جویی در هزینه تولید محتوا، مطالب وبسایت خود را به افراد غیرحرفه ای و فاقد صلاحیت می سپارند و غافل از اینکه محتوای غیرحرفه ای و بی کیفیت نه تنها به سئو وبسایت صدمه وارد می کند بلکه سبب از بین رفتن اعتماد کسب و کار شما در میان مشتریانتان می شود. بنابراین اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود جزء بهترین ها باشید، باید هزینه محتوای وب سایت خود را پرداخته و این موضوع را به مختصصان این حوزه بسپارید.
گروه پاخور وب، نویسندگان حرفه ای را با دقت بیشتری انتخاب می کند چرا که هدف این شرکت، اولویت قرار دادن کیفیت و رضایت مشتریان از محتوای نوشته شده است. علاوه بر این، مهمترین اهدافی که گروه ما در حوزه تولید محتوا دنبال می کند، مبحث بهینه سازی و سئو سایت بوده که جزء موارد با اهمیت در آژانس دیجیتال مارکتینگ ما محسوب می شود که در ادامه به بیان تعدادی از این گزینه های سئو محور در مبحث تولید محتوا می پردازیم.
- استفاده صحیح از کلمات کلیدی در عنوان، متن و توضیحات متادسکریپشن سایت
- بررسی تعداد کلمات کلیدی در متن یا همان چگالی کلمه کلیدی
- استفاده از کلمات کلیدی LSI در متن برای کسب رتبه برتر در گوگل
- نوشتن عناوین و توضیحات مناسب سئو محور برای مقالات سایت
- بررسی محتوا از نظر خوانایی، دستور زبان و املا نگارشی
- لینک سازی داخلی و ایجاد لینک های مرتبط برای اهداف هر صفحه
- انتخاب عکس یونیک برای محتوا و قرار دادن تگ ALT مناسب برای آن
بنابراین اگر می خواهید در هزینه تولید محتوای سایت خود صرفه جویی کنید، این موضوع را به افراد حرفه ای بسپارید چرا که نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش یافته و اعتماد مخاطب را به خوبی جلب می کنید.
استراتژی محتوا برای کاهش هزینه تولید محتوا
یکی از بهترین پیشنهادهایی که متخصصان بازاریابی محتوا برای کاهش هزینه تولید محتوا دارند، پباده سازی استراتژی محتوایی متناسب با حوزه و رقبای کاری است. داشتن یک استراتژی محتوا برای وبسایت خود مبتنی بر تحقیق، توسعه و دانش بازار می تواند به شما در دستیابی به اهداف بلند مدتتان کمک زیادی کند. در واقع شما با تجزیه و تحلیل رقبای کاریتان و درک نیازهای مخاطبان بازار، محتوای تولید شده سایت را به سمت استراتژی محور هدایت می کنید. بنابراین با تولید محتوای هدفمند و موثر می توانید سریع تر به نتیجه دلخواه خود در نتایج برتر گوگل برسید و از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.
عوامل تعیین کننده در قیمت محتوا
خدمات تولید محتوا برای وبسایت، یک موضوع نسبتا جدید در کشور ما بوده و تا به امروز در برخی از جنبه ها هنوز استاندارد کافی برای جذب مشتری را کسب نکرده است. بنابراین با توجه به این موضوع، روش تعیین قیمت نوشتن مقاله برای سایت و خدمات تولید محتوا نیز از این سوال مستثنی نبوده و هر حوزه با حوزه کاری دیگر نرخ تولید محتوا متفاوت است. در واقع مهمترین عوامل اصلی و تعین کننده در تعرفه تولید محتوا شامل موارد زیر است که عبارتند از:
- تعداد کلمات: تقریباً همه نویسندگان محتوا موافقند که تعداد کلمات در تولید محتوا، یکی از عوامل تعیین کننده هزینه محتوانویسی بوده و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.
- عکس/لینک: اینکه از نویسنده خود بخواهید در محتوای تولید شده اقدام به قرار دادن عکس و لینک متناسب با موضوع مرتبط کنند نیز بر روی قیمت نهایی محتوا تاثیرگذار است. به طور معمول و غالبا برای هر یک از این عوامل 10 الی 15 درصد به کل هزینه مقاله و محتوا اضافه می شود.
- رعایت اصول سئو: امروزه بسیاری از صاحبین کسب و کار اهدافی را برای تولید محتوا سایت خود دنبال می کنند که رایج ترین این هدف ها، موضوع بهینه سازی و سئو سایت است. بنابراین نویسندگانی که بتوانند متن های سئو را با توجه به کلمات کلیدی دریافتی از کارفرما بنویسند، حقوق بیشتری را دریافت خواهند کرد و این ضریب بین 5 الی 15 درصد کل هزینه نهایی لحاظ می شود.
- روش تولید محتوا: امروزه روش های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد اما مهم ترین آن ها ترجمه، تالیفی و بازنویسی است که هرکدام از آن ها متناسب با حوزه کاری کرفرما و میزان رقابت رقبا کاری سنجیده می شود.
- قالب محتوا: نوشتن مقاله وبلاگ، ریپورتاژ، بروشور و…. نیاز به مهارت و تخصص کافی داشته و هر نویسنده محتوا نمی تواند به یک روش قالب اقدام به نوشتن محتوا کند. در واقع هر نویسنده فن بیان و قالب خاصی را برای بیان متن به زبان خود را دارد و تفاوت زیادی در این موضوع میان افراد وجود دارد.
- میزان تحقیق در حوزه کاری: تولید برخی محتوا مستلزم تحقیق زیادی بوده و گاها در وب فارسی منبع درستی از موضوع درخواستی کارفرما وجود ندارد. بنابراین فرد نویسنده باید به منابع خارجی اکتفا کرده و تحقیق خود را در این زمینه بیشتر کند.
- ضریب تخصص: برخی از مطالبی که نویسنده قصد نوشتن آن را دارد در حوزه عمومی است و می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت موضوع مورد نظر خود را پیدا کند و متناسب با آن اقدام به نگارش مقاله مورد نظر کند. اما از طرفی برخی از موضوعات تخصصی هستند که برای نوشتن یک متن خوب باید تجربه تجربی یا آکادمیک در آن رشته داشته باشیم که نیازمند به فرد متخصص در این حوزه کاری است.
- زمان تحویل: یک نویسنده محتوا می تواند مقدار مشخصی از کار را به صورت روزانه تحویل کارفرما دهد و اگر این مدت زمان کاهش پیدا کند، به همان میزان دستمزد آن نیز دستخوش تغییر بوده و افزایش پیدا می کند.
نرخ دورکاری نویسندگان محتوا خارجی چقدر است؟
نویسندگان دورکاری که در خارج از کشور زندگی می کنند و در همانجا اقدام به نوشتن مقاله برای سایت می کنند تعرفه و قیمت انجام کار توسط آن ها متفاوت است. بر اساس یک نظرسنجی جهانی که در کشورهای خارجی توسط محققان انجام شد به این نتیجه رسیدند که متوسط دستمزد نویسندگان آزاد و دورکار در سال 2020 بین 15 تا 16 دلار در هر ساعت بوده است. البته این نرخ برای افراد متوسط و یا مبتدی بوده و اگر فردی تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد، این قیمت و مبلغ به عنوان دستمزد تولیدکننده محتوا گاها به 100 الی 300 دلار در ساعت نیز می رسد.
تعیین قیمت محتوا برای مقاله 500 کلمه ای با توجه به فاکتورهایی همچون میزان تجربه نویسنده و... بوده و از 50 الی 80 هزار تومان متغیر خواهد بود.
قیمت یک محتوای 1000 کلمه ای در سال 1402 غالبا از 120 الی 500 هزار تومان متناسب با خواسته کارفرما تولید می شود. مقاله های وبلاگی که سریعتر تولید می شوند، تعرفه کمتری دارند و گاها با 90 هزار تومان هم نوشته خواهند شد. همچنین تولید محتوای انگلیسی برای 1000 کلمه، 420 هزار تومان و ترجمه مقالات نیز از 150 شروع خواهد شد.
تخمین هزینه تولیدمحتوای ویدئویی براساس مدت زمان بوده چرا که غالبا به صورت دقیقه ای محاسبه می شوند و در حال حاضر از دقیقه ای 60 هزار تومان شروع خواهند شد.
محتوای خوب از فاکتورهای زیادی برخودار است که مهترین آن ها مربوط به رفع نیاز کاربر، تخصصی بودن، صحیح بودن از نظر گرامری، قالب بندی درست و.... بوده که رعایت این موارد می تواند سبب کسب رتبه مناسب در موتورهای جستجو و همچنین اشتراک گذاری در رسانه های مختلف شود.
وبلاگها، کتابهای الکترونیکی و محتوای ویدیویی سه نوع از محبوبترین شکلهای محتوا بوده که امروزه از محبوبیت زیادی در بین جامعه برخودار هستند.
محتوا به چندین دسته کلی تقسیم بندی می شوند که مهمترین آن ها عبارتند از:
- پست های وبلاگ
- محتوای ایمیل مارکتینگ
- محتوای رسانه های اجتماعی
- راهنما
- کتاب های الکترونیکی
- محتوای ویدیویی
- وبینارها
- مطالعات موردی
7 مرحله تولید محتوا که باید از آن آگاه باشید عبارتند از:
- جمع آوری اطلاعات
- تجزیه و تحلیل موضوع وبلاگ
- داشتن استراتژی
- نوشتن
- بهینه سازی و انتشار
- ترویج و اشتراک آن در رسانه ها
- بروزرسانی آن در بازده های زمانی مختلف
یک تولید کننده محتوا در شغل خود آزاد بوده و غالبا بر اساس پروژه و قراردادی فعالیت می کند. به همین خاطر تفاوتی نمی کند که درچه مکانی باشد، با دسترسی به اینترنت و سیستم، فرد متخصص قادر به تولید محتوا می باشد.
امروزه رسانه اجتماعی یوتیوب منبع اصلی درآمد برای افراد بوده که سالانه بیش از 200000 دلار تخمین زده می شود. به همین خاطر ایجاد محتوا در این حوزه باید با دقت بالا صورت بگیرد و مسلما هزینه تولید محتوای آن نیز بیشتر خواهد بود.
امروزه محتواهایی که بیشترین درآمد را دارند در حوزه رسانه های اجتماعی همچون یوتیوب، تولید پادکست و همچنین وبسایت می باشد.
بسیاری از تولیدکنندگان محتوا همچون وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها، خدمات خود را از طریق تولید محتوا و انتشار آن در پلتفرم ها معرفی می کنند. به همین خاطر تولید محتوا می تواند برای بسیاری از افراد سودآور بوده و سود خوبی را به ارمغان آورد.
هر متخصص تولید محتوا براساس میزان تجربه، تغرفه ای را برای خدمات تولید محتوا لحاظ می کند که در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. در حالت کلی برای اشخاص متخصص با 1 الی 5 سال تجربه تولید محتوا، غالبا هزینه هر کلمه تولید محتوا، 150 الی 500 هزار تومان لحاظ می شود.
دستمزد ساعتی در زمینه تولید محتوا در وبسایت های خارجی از 15 الی 61 دلار بوده و این نوع خدمات تولید محتوا در کشورمان ساعتی 300 الی 800 هزار تومان می باشد.
هزینه تولید محتوا در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ متفاوت بوده و دلیل این تفاوت آن ها در نوع محتوا، کیفیت مقاله، کپی نبودن آن و ... بستگی خواهد داشت. در حال حاضر تعرفه تولید محتوا ماهانه در مجموعه ما از 5 الی 8 میلیون تومان متناسب با خواسته کارفرما متغیر بوده که با برآورد هفته ای 2 عدد محتوا و بروزرسانی آن می باشد.
یکی از فاکتورهای مهم در تولید محتوا، بحث زمان است که تاخثر در تولید و انتشار محتوا می تواند منجر به آسیب در استراتژی محتوایی وبسایت کارفرما شود. بنابراین شرکت پاخوروب این تضمین را به شما می دهد که طبق وعده 2 الی 4 روزه و به صورت منظم در تاریخ مشخص محتوای شما را به دستتان برساند.
محتوای سئوشده به محتوایی گویند که هدف آن کسب رتبه در موتورهای جستجو با الویت رفع نیاز کاربر است. این نوع از محتوا باید توسط کارشناس و مشاور تولید محتوا آشنا به اصول سئو نوشته شود تا نرخ تبدیل مشتری و ترافیک سایت را افزایش دهد. در حال حاضر هزینه محتوای سئو شده در قالب نوع آن همچون پست وبلاگ، محتوای صفحه وب، توضیحات محصول، محتوای ریپورتاژی و... متفاوت بوده و برآورد هزینه ای بین 150 الی 300 هزار تومان برای هر 1000کلمه لحاظ می شود.
هزینه تولید محتوای متنی به فاکتورهای زیادی همچون نوع مقاله و اهداف محتوایی بستگی دارد. در شرکت پاخوروب تعرفه تولید محتوای متنی همراه با درج تصاویر یونیک و سئو شده از 150 الی 200 هزار تومان خواهد بود.
تعرفه ترجمه محتوای انگلیسی به فارسی کمی بالاتر بوده و برای هر 1000کلمه مبلغی بین 150 الی 400 هزار تومان لحاظ می شود.
تولید محتوا به زبان انگلیسی از جمله کارهای تخصصی بوده که علاوه بر آشنایی با اصول محتوانویسی باید تسلط کافی بر زبان خارجه داشته و محدوده قیمتی در تولید محتوای انگلیسی بین 450 الی 800 هزار تومان می باشد.
نرخ و هزینه محتوا در سال 1402 از 100 هزار تومان شروع شده و متناسب با خواسته شما عزیزان تا 700 هزار تومان در تولید مقاله های انگلیسی متفاوت خواهد بود.
سلام هزینه تولید محتوا واسه سایت دندون پزشکی چقد تخفیف لحاظ میکنید؟
سلام
بستگی داره که میزان حجم کاریتون چقدر باشه و چه نوع محتوایی را می خواهید
سلام وقتتون بخیر باشه انشالله
میگ تعرفه تولید محتوا واسه سایت های خبری چقدی هزینه اش میشه؟ بعدش اگر حجم کاری بالا باشه چی هزینه اش کاهش پیدا می کنه ممنونم ازتون
سلام
به موارد زیادی بستگی داره ولی قیمت تولید محتو از 95 هزارتومان سئو شده است و اگر حجم کاریتون بالا باشه, تعرفه پائین تر خواهد آمد.