به طور کلی خدمات سئو سایت به مجموعه اقدامات و فرایندهای اصولی بهینه سازی سازی صفحات گفته می شود که در درون و بیرون وبسایت شما انجام شده تا در نتایج جستجو گوگل بیشتر دیده شوید. این دو مورد در اصطلاح درست با نام های Off page Seo و On page Seo بوده که باز هر کدام به بخش های کوچک تر تبدیل شده اند. برای اینکه یک سایت به شکل درست پیشرفت کند، باید هر دو مورد را رعایت کنید و امروزه موتورهای جستجو به ویژه گوگل اهمیت زیادی به سئو داخلی می دهند.
لیست خدمات تخصصی سئو در پاخوروب
آنالیز کلمات کلیدی
تدوین استراتژی سئو
منتورینگ و مشاوره سئو
لینک سازی اصولی
ارائه گزارش ماهیانه
تولیدمحتوا سئو شده
تحلیل رقبا
سئو محلی
خدمات سئو چیست
خدمات سئو به تمامی اقدامات و فعالیت هایی که چه در داخل و چه در خارج از سایت در قالب سئو داخلی، سئو خارجی و یا تکنیکال صورت می گیرد را گویند که هدف آن بهبود صفحات و حضور در نتایج و صفحات اول گوگل است. اگر بخواهیم با مثال توضیح دهیم; امروزه اغلب کاربران برای رفع نیاز خود و خرید محصول و یا دریافت خدمات مدنظر، از موتورهای جستجو همچون گوگل کمک می گیرند که طبق آمار بر روی لینک های اول الی چهارم نتایج جستجو کلیک می کنند. به همین خاطر نقش خدمات سئو برای کسب و کار بسیار حیاتی و مهم بوده و با بهینه سازی سایت می توان انتظار ترافیک حداکثری را برای بیزینس را داشت.
خدمات سئو غالبا در 3 بخش داخلی On-Page و خارجی Off-Page و فنی Technical صورت می گیرد و مهمترین انتظاراتی که کارفرمایان عزیز از خدمات سئو شرکت های دیجیتال مارکتینگ دارند عبارتند از:
- تحقیق کلمات کلیدی
- بهینه سازی وبسایت از نظر محتوایی
- بهبود سرعت بارگزاری سایت
- بهینه سازی کدهای HTML و CSS سایت
- توجه به لینک سازی داخلی و خارجی اصولی
- توجه به کاربرپسند بودن محتوا و صفحات سایت
- مانیتورینگ و ارائه گزارش از روند سئو سایت
- سئو URL
- بهبود تجربه و رابط کاربری UX UI
- سئو تصاویر
- استفاده از عکس و ویدئو در صفحات لندینگ
- بررسی هاست از نظر کیفیت و سرعت و…
- اضافه کردن نقشه سایت
- توجه به اسکیماهای مهم همچون ریچ اسنیپت (Rich Snippets) و…
- افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
- تحلیل و رصد رقبا
- تولید محتوای سئو شده و پیاده سازی استراتژی محتوایی
- رفع خطاهای موجود در سرچ کنسول
- توجه به واکنشگرایی و ریسپانسیو بودن وبسایت
- فعال کردن HTTPS
مراحل انجام خدمات سئو سایت به صورت حرفه ای
در ادامه شما را با لیستی از مراحل و ترتیب هایی که برای سئو سایت های مشتریان در نظر می گیریم بیشتر آشنا خواهیم کرد و این مراحل عبارتند از:
- آنالیز و بررسی اولیه سایت
- تحلیل اهداف کلمات کلیدی
- تنظیم قرارداد
- ارسال گزارش از روند فعالیت های انجام شده
- نگهداری رتبه کلمات کلیدی
در ادامه با جزئیات بیشتری از توضیحات هر بخش از مراحل خدمات سئو به صورت کامل می یردازیم که شما عزیزان می توانید از این اطلاعات بهرمند شوید.
در قدم اول ارائه خدمات سئو سایت به مشتریان عزیز باید به تحلیل و بررسی وبسایت از جنبه های مختلف بپردازیم که این چک لیست را در زیر به آن پرداخته ایم و عبارتند از:
بررسی و نصب گوگل سرچ کنسول
اولین قدم در جهت شروع فرایند تحلیل وبسایت از نظر سئویی، نصب گوگل سرچ کنسول و بررسی اطلاعات موجود از خطاهای این ابزار کاربردی گوگل است. این ابزار اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهد و از طریق حتی می توانید در مراحل بروزرسانی محتوا نیز کمک زیادی بگیرید.
تحقیق کلمات کلیدی
مهمترین اقدام در استراتژی هر کسب و کار پیدا کردن مخاطبان هدف بوده که از این طریق بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریانتان معرفی کنید. زمانی که تحقیق کلمات کلیدی را به صورت اصولی انجام دادید قادر خواهید بود از بازار و نیاز مخاطبان خود اطلاعات خوبی بدست آورید و در جهت برآورد نیاز آن ها قدم بردارید.
تعیین کلمات کلیدی اصلی و فرعی
بعد از اینکه تحقیق کلمات کلیدی را آغاز کردید نوبت به تعیین میزان اهمیت کلمات کلیدی می رسد که باید اولویت بندی مناسب براساس بودجه و زمان کافی لحاظ کنید.
رصد کردن و تحلیل رقبا
یکی دیگر از مراحل سئو به شناخت و رصد رقبای کاریتان برمی گردد که شناخت آن ها می تواند از نقاط قوت و ضعفشان ما را مطلع کرده و همانند آن ها خطایشان را تکرار نکنیم.
کمک گرفتن از ابزارهای مناسب برای آنالیز سئو
شناسایی مشکلات و بهبود وضعیت فعلی سایت را باید از طریق برخی از ابزارهای مهم انجام داد چرا که نقش این دسته از ابزارها در آنالیز سئو نقش مهمی را برعهده دارند.
خدمات سئو در بخش تکنیکال و فنی موارد زیادی را شامل می شود که مهترین آن ها را در ادامه بیان خواهیم کرد.
انتخاب نام دامنه
اولین قدم در سئو تکنیکال به انتخاب نام دامنه برمی گردد که وبسایت شما با www یا بدون آن و یا همچنین همراه با http یا https به گوگل معرفی شود. با توجه به اینکه موتورهای جستجو همچون گوگل وبسایت ها را براساس URL شناسایی می کند به همین خاطر در صورت عدم انتخاب نام دامنه مورد نظر، موتورهای جستجو آدرس های اینترنتی مختلفی را از وبسایت شما در قالب محتوای تکراری شناسایی خواهند کرد.
فعال کردن SSL
با فعال کردن SSL موتورهای جستجو امتیاز و اعتبار بیشتری به وبسایت شما خواهد داد و همچنین زمانی که کاربران وارد وبسایت شما شوند با خطای سایت ناامن (unsafe site) روبرو نمی شوند. بنابراین در سئو تکنیکال باید آدرس سایتتان از HTTP به HTTPS تغییر کند و غالبا شرکت های هاستینگ این خدمات را به صورت رایگان برای کاربران انجام می دهند.
معرفی سایت به گوگل و ایندکس شدن آن
تا زمانی که سایت شما توسط گوگل ایندکس نشود خبری از رتبه بندی در نتایج جستجو نیست. اگر وبسایت شما وردپرسی است می توانید از قسمت تنظیمات > خواندن > گزینه بررسی محتوا توسط موتورهای جستجو را فعال کنید که با این کار وبسایت شما توسط گوگل قابل ایندکس خواهد بود.
افزایش سرعت سایت
امروزه اغلب کاربران نیاز دارند که وبسایت مورد نظرشان در زمان کوتاه بارگذاری شود و اگر بیش ار چند ثانیه آن ها را معطل کند سبب خروج و رفتن به سایت دیگر می شوند. به همین خاطر موضوع افزایش سرعت سایت یکی از مهمترین بخش های سئو تکنیکال بوده و باید به آن توجه زیادی کنید.
فعال کردن سایت مپ
سایت مپ فایلی است که تمام لینک های وبسایت را در خود ذخیره می کند و این موضوع سبب می شود که موتورهای جستجو راحت تر بتوانند صفحات و دسته بندی های سایت را بررسی و ایندکس کنند. همچنین مزیت دیگر این آن، در سرعت ایندکس و رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو گوگل می باشد.
واکنشگرایی و ریسپانسیو بودن سایت
امروزه تمامی کابربران از موبایل استفاده می کنند و اگر وبسایت شما واکنشگرا نباشد سبب خروج کاربر از سایت شما خواهد شد. ریسپانسیو بودن سایت به معنی نمایش وبسایت شما در صفحه نمایش موبایل تبلت و… می باشد که در حال حاضر تمامی قالب های وردپرسی از این امکان برخوردار هستند. برای اطمینان از اینکه وبسایت شما موبایل فرندلی است باید به گوگل سرچ کنسول بخش mobile friendly مراجعه کنید و از بابت این بخش مطمئن شوید.
بهینه سازی ساختار تگ های سایت H1 H2
تگ های هدینگ یا H از سری تگ های html بوده که برای بهینه کردن محتوا و درک بهتر گوگل از محتوای مورد نظر استفاده می شوند. در واقع سرتیترها و عنوان های سایت سبب می شود که درک محتوا برای کاربر بهتر بوده و ترتیب خاصی به آن داده شود.
دیگر مواردی که در سئو تکنیکال باید بررسی شود عبارتند از:
- amp
- بردکرامب سایت
- فایل robot
- اسکیماگذاری سایت
- توجه به خطاهای سرچ کنسول
- حذف صفحات 404
سئو داخلی یعنی بهینه سازی یک صفحه خاص از سایت برای جذب ترافیک و رتبه بیشتر در نتایج جستجو. برای این کار باید دو ملاک را در نظر بگیرید: کیفیت و طول محتوا + بهینه سازی کدهای سایت. البته سئو داخلی به همین سادگیا هم نیست و به بخش های زیادی تقسیم می شود که مهمترین آن ها عبارتند از:
بهینه سازی ساختار سایت Site Structure
محتوای وبسایت باید براساس دسته بندی و ساختار تعریف شده ای چیده شود تا ارتباط معنایی بین صفحات سایت ایجاد گردد. عدم توجه به ساختار وبسایت می تواند در بحث بهینه سازی سایت مشکلاتی را ایجاد کند.
بهینه سازی کدهای سایت
کدهای بیش از حد در سایت سبب می شود که سرعت بارگذاری صفحات با مشکل روبرو شوند و به همین دلیل کوتاه کردن و بهینه سازی کدهای سایت در امر سئو مهم و ضروری است.
بالابردن سرعت سایت
امروزه رقابت در فضای کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد شده و اگر وبسایتی کند باشد در قویترین احتمالات سبب از دست دادن مشتریان می شود. یکی از ابزارهای تست سرعت وبسایت استفاده از ابزار gtmetrix.com بوده که برای بالا بردن سرعت سایت می توایند از آن استفاده کنید.
سئو محتوا
بهینه سازی محتوا براساس اصول سئو و کلمات کلیدی و از همه مهمتر، رفع نیاز کاربر سبب می شود وبسایت شما در کلمات کلیدی مدنظرتان بهینه تر شده و هزینه سئو را بهینه تر کنید.
بهینهسازی لینکهای داخلی
الگوریتم های گوگل از لینک های داخلی برای شناسایی اهداف صفحات استفاده می کند و به همین خاطر محل قرار گیری لینک داخلی در داخل مقالات و محتوا و همچنین براساس نیاز کاربر می تواند وبسایت را بهینه تر کند.
بهینهسازی تصاویر و ALT
تصاویری که برای وبسایت در محتوا استفاده می کنید باید به میزان زیادی بهینه شده و برای هر تصویر ALT مرتبط با کلمه کلیدی درج شود. در واقع اگر به فاکتورهایی همچون حجم تصاویر، کپی بودن تصویر و… توجه نشود نباید انتظار سئو شدن وبسایت خود در کلمات کلیدی داشته باشید.
سئو خارجی به تمام کارهایی که بیرون از سایت شما برای بالاتر آمدن وبسایت در نتایج جستجو انجام می شود، را گویند که اغلب سئوکارها سئو خارجی را فقط لینک سازی می دانند که این موضوع کاملا غلط و اشتباه است. به همین خاطر اگر وبسایت از نظر کاربرپسند بودن مشکل داشته باشد، توجه به لینک سازی خارجی اشتباه خواهد بود چرا که موتورهای جستجو همچون گوگل اهمیت بسیار زیادی به رفتار کاربران می دهند و بدون کاربران، گوگل و سایر موتورهای جستجو از بین خواهند رفت. در بخش سئو خارجی مهمترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:
لینکسازی در وبسایت مرتبط
برای رقابت در برخی از کلمات کلیدی سخت نیاز به لینک سازی بوده که بهترین روش لینک سازی، انتشار ریپورتاژ آگهی و بک لینک ساید واید در وبسایت های مربوطه می باشد.
شناسایی بک لینک اسپم
الگوریتم های گوگل هر روز در حال بروزرسانی بوده و شناسایی بک لینک های اسپم برای موتور جستجوی گوگل کاری آسان بوده که هرگونه کوتاهی در این رابطه سبب پنالتی ایگنور شدن وبسایت می شود. برای حذف بک لینک های اسپم ابتدا باید لیست تمامی بک لینک های اسپم را شناسایی کرده و آن ها را Disavow کنید.
گرفتن سیگنال از شبکه های اجتماعی
روش دیگر برای لینک سازی می توان به شبکه های اجتماعی اشاره کرد که با هر انتشار پست سبب انتقال تاثیر مثبت به وبسایت مورد نظر می شود. گرفتن لینک از شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و پینترست و… می تواند تاثیر مثبتی در روند سئو سایت شما داشته باشد چرا که با افزایش پست در شبکه های اجتماعی می توان انتظار تاثیر مثبت برای وبسایت را داشته باشید.
سوالات متداول
بسیاری از افراد این سوال را از ما می پرسند که پروژه ما چقدر طول می کشد تا به پایان برسد؟ اما باید بدانید که ساده ترین پروژه ها هم حدود 4 الی 6 ماه (سایت صفر) زمان نیاز دارند و اینطور نیست که شما بتوانید در عرض یک ماه وارد صفحه اول شوید.به طور کلی برای کلمات کلیدی متوسط و نیمه رقابتی حدود 6 ماه و برای کلمات کلیدی سخت تر تا یک سال زمان نیاز است.البته زمان بندی یک پروژه به عوامل مختلفی از جمله سن سایت,قدرت سایت و وضعیت رقبا بستگی دارد و هیچکس نمی تواند همان لحظه به شما قیمت و زمان دهد! و اگر سئو کاری همان لحظه ای سوال می پرسید به شما جواب داد,قطعا چیزی از سئو نمی داند.
البته در بعضی موارد می توان این زمان را کمتر هم کرد و تنها راه حل آن افزایش بودجه ماهانه شماست.در اغلب پروژه های برای اینکه به کارفرما فشار نیاید,ما سعی می کنیم که مبلغ پروژه را بین ماه های بیشتر تقسیم کنیم.برای اگر قیمت یک پروژه 20 میلیون تومان باشد می توانید به جای پرداخت 2 میلیون تومان به مدت 10 ماه,ماهانه 3.6 میلیون تومان به مدت 6 ماه پرداخت کنید.
به طور کلی خدمات سئو سایت گران بوده و دلیل اصلی آن میزان تخصص و زمانی است که فرد سئوکار برای این نوع خدمات در نظر می گیرد. در واقع همین فاکتور مهم سبب می شود این دسته از خدمات برای وبسایت ها گران و هزینه بر به نظر برسد.
قیمت خدمات سئو برای هر کسب و کاری متفاوت بوده و به همین خاطر باید وبسایت شما توسط متخصص سئو بررسی شده و سپس اقدام به تعیین قیمت برای این دسته از خدمات نمود. اما به طور کلی قیمت سئو از پایه ماهیانه 5 میلیون تومان شروع شده و متناسب با سختی رقابت در کلمات کلیدی به 15 میلیون در ماه نیز افزایش خواهد یافت.
مدت زمان دقیقی را برای رسیدن کلمه کلیدی شما به صفحه اول گوگل نمی توان مشخص کرد چرا که هر پروژه براساس حجم و سختی کلمه کلیدی تعیین می شود. به طور کلی با کنار گذاشتن هزینه لینک سازی و... در بازده زمانی 3 الی 6 ماهه به نتایج خوبی در نتایج جستجوی گوگل خواهید رسید.
مهمترین دلیلی که باید پاخوروب را برای دریافت خدمات سئو مدنظر قرار دهید نرخ تعرفه پائین و کیفیت بالای نوع خدمات ما برای مشتریان عزیز می باشد. نیاز به تعریف و تمجید نیست چرا که گروه پاخوروب تمامی خدماتی که ارائه می دهد به نتیجه مورد نظر در رشد کلمات کلیدی رسیده اند و می توانید از نمونه کارهای ما مطلع شوید.
خدماتی که گروه پاخوروب برای مشتریان عزیز به همراه دارد عبارتند از:
- تحقیق کلمات کلیدی
- تحلیل و بررسی رقبا
- کمک گرفتن از ابزارها برای آنالیز سایت
- تولید محتوای سئو شده
- بهینه سازی وبسایت
- و....
عالی بود
به نظرتون با توجه به تغییرات اخیر در گوگل ایا همچنان بک لینک زدن تاثیر دارد؟
جواب بدین لطفا
سلام ممنونم از توجهتون
سئو فاکتورهای زیاد داره که بک لینک هم یکی از این فاکتورهای جانبی است.