SEO یا همان سئو سایت، فرآیند بهبود کیفیت و کمیت وب سایت شما برای موتورهای جستجو همچون گوگل است که به صورت ارگانیک و طبیعی سبب رشد ترافیک انبوهی از مشتریان به وبسایت می شود. در واقع سئو به مجموعه استراتژی و تاکتیک هایی گفته می شود که پیاده سازی آن در داخل و خارج از سایت شما سبب رشد تعداد بازدیدکنندگان و کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی کاربران می شود. شاید ندانید ولی به این دلیل سئو می کنیم که وقتی وبسایت ما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد، بازدیدکننده و ترافیک آن بیشتر شده و در نتیجه این بازدیدکنندگان می توانند به طور مستقیم و بالقوه به مشتریان پولساز تبدیل شوند.

سئو سایت

به طور خلاصه; بهینه سازی یا سئو سایت باعث می شود که وقتی کلمه کلیدی مورد نظر شما در موتورهای جستجو هچون گوگل جسجو شد، وبسایت شما در نتایج بالاتر نمایش داده شود و هرچقدر بالاتر و به لینک یک نزدیک شود شانس کسب و کار شما برای فروش محصول و یا عرضه خدماتتتان به مشتریان بیشتر خواهد بود. تا انتهای این محتوا از وبسایت پاخور وب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با مبحث پیچیده سئو وبسایت بیشتر آشنا کنیم.

سئو سایت

سئو سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در داخل و بیرون از وبسایت شما انجام شده تا سایتتان از نظر موتورهای جستجو همچون گوگل بهینه تر و در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود. حتما می دانید که خدمات سئو سایت به 4 دسته کلی سئو داخلی(شامل فعالیت هایی همچون بهینه سازی تصویر و محتوا، آدرس های صفحه و…. بوده که در داخل وب سایت انجام می شود)، سئو خارجی(همچنین سئوی خارج از وبسایت نیز شامل اقداماتی بوده که در بیرون وبسایت شما صورت می گیرد و شامل لینک سازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و… است)، سئو فنی(اقداماتی همچون بهینه سازی سایت از نظر سرعت، امنیت و… را سئو تکنیکال یا فنی گویند) و سئو محلی( که به بهینه سازی وبسایت برای جستجوهای محلی گفته می شود) تقسیم می شوند که توجه به همه این فاکتورها می تواند نتایج خوبی را برای سایتتان به همراه داشته باشد.

سئو چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده تر برای شما عزیزان سئو را تعریف کنیم باید بگوئیم که انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و رساندن هریک از آن ها به رتبه برتر نتایج SERP موتورهای جستجو را SEO گویند که سبب فروش بیشتر و عرضه خدمات کسب و کارتان به مشتریان می شود. به عنوان مثال، شما یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم آشپزخانه دارید و برای اینکه فروشتان بیشتر شود نیاز به طراحی سایت فروشگاهی و سپس بهینه سازی آن دارید. در بحث سئو سایت فروشگاهی خود باید کلمات کلیدی همچون “خرید لوازم آشپزخانه” را سئو کنید چرا که ترافیک بیشتری داشته و مشتری با مراجعه به سایت شما از طریق نتایج جستجو می تواند منجر به خرید محصولتان شود.

سئو سایت چیست

سئو یا بهینه سازی سایت متکی به عوامل مختلفی همچون نحوه طراحی سایت، محتوای کاربرپسند، سئو داخلی و سئو خارجی است که روش پیاده سازی این موارد می تواند در غالب سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و یا کلاه خاکستری باشد. اگر نسبت به هریک از موارد فوق آشنایی ندارید جای نگرانی نیست چرا که در ادامه به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت.

چرا سئو برای ما مهم است؟

شاید ندانید ولی امروزه به طور میانگین بیش از میلیاردها جسجو در طول روز از طریق گوگل انجام می شود که این موضوع میزان اهمیت سئو را برای ما بیان می کند.در واقع با فراگیرشدن استفاده از تلفن همراه و مصرف اینترنت، اغلب افراد برای رفع نیاز خود به صرفه ترین روش را انتخاب کرده و اقدام به جستجوی نیاز خود در اینترنت می کنند. با سرمایه گذاری در بخش بهینه سازی و سئو سایت این شانس را برای خود رقم خواهید زد تا بیزینس خود را رونق دهید. در واقع نتایجی که کاربر با جستجوی کلید واژه خود در اینترنت می بیند می تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد.

امروزه عده کمی از کسب و کارهای سنتی تصور می کنند که صرفا با داشتن یک وبسایت می توانند به حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد شوند ولی بدون سئو سایت مفهوم کلی دیجیتال مارکتینگ ناقص خواهد بود. به طور مثال فروشگاهی را تصور کنید که بهترین برند کالاها را در مغازه خود دارد ولی لوکیشن و موقعیت این مرکز خرید در شهری کم جمعیت و دور از شهر می باشد. به نظر شما آیا این فروشگاه پتانسیل فروش بیشتر را خواهد داشت یا خیر؟ در واقع همانطور که موقعیت مکانی می تواند بر تعداد فروش کالا تاثیر بگذارد، اینکه یک وبسایت با کلمات کلیدی پولساز در نتایج serp جستجوی کاربران باشد نیز می تواند موقعیت کسب و کار را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

مزایای سئو سایت چیست؟

امروزه توجه بیش از 80 درصد مدیران سایت ها و کسب و کارها به مبحث سئو و رشد کلمات کلیدی هدفمندشان می باشد چرا که طبق آمار رسمی، تعداد کثیری از بازدیدهای اینترنتی صرفا از طریق موتورهای جستجو صورت گرفته و همین امر می تواند سبب توجه افراد به این حوزه شود. مهمترین مزیت بهینه سازی و سئو سایت، هدایت کردن مخاطبان و بازدیدکنندگان به صفحات مورد نظر سایت شماست که با استفاده از تکنیک های تخصصی در زمینه سئو، می توانید نیاز افراد را در این زمینه رفع کنید.

به جرات می توان گفت که هیچ روش بازاریابی با چنین بازده ای قابل سرمایه گذاری نبوده و سئو را باید به چشم رشد روزافزون کسب و کارتان به آن توجه کرد. در روش های سنتی اگر بخواهید مشتری را برای بیزینس خود جذب کنید باید هزینه زیادی را صرف نمائید که در پایان نتیجه آن غیرقابل پیش بینی است اما در سئو این گونه نیست. در واقع سئو این امکان را به شما می دهد که با کلمات کلیدی پرجستجو در نتایج بالاتر رقبا قرار بگیرید و ترافیک هدفمند را برای سایت خود جذب کنید. به همین خاطر رشد کسب و کار شما با سئو امکان پذیر بوده و می توانید بر روی این موضوع سرمایه گذاری زیادی کنید تا سود آن را در گردش حساب بانکی خود ببینید.

مزیت سئو برای کسب و کارها چیست؟

شاید این سوال را داشته باشید که مزیت سئو کردن سایت برای کسب و کارمان چیست و چرا باید این فرایند طولانی مدت را انجام دهیم؟ در پاسخ باید بگوئیم که مزیت های زیادی را می توان برای سئو و تاثیر آن بر کسب و کارتان بیان کرد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • اولین و مهمترین مزیت سئو بر کسب و کار، افزایش بازدید سایت شما می باشد.
  • کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی کاربران و دیده شدن حداکثری
  • معرفی بیشتر برندتان به مشتریان
  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی پولساز
  • جذب ترافیک با کیفیت و سودمند
  • تثبیت کسب و کار شما از طریق سئو به تبدیل بیزینستان به مرجع قابل اعتماد
  • رفع نیاز کاربران کسب و کارتان از طریق منتشر کردن محتوای ارزشمد
  • کسب شهرت در میان رقبای کاری
  • جذب مشتریان وفادار و دائمی

مشاوره سئو سایت

از دیگر خدماتی که در گروه پاخوروب به مشتریان عزیز ارائه می شود، مشاوره سئو سایت می باشد که به صورت حرفه ای و تخصصی صورت می گیرد.  در جلسات مشاوره سئو, بررسی و آنالیز کلی از وبسایت شما صورت می گیرد تا در نتایج جستجوی کاربران رتبه بهتری را برای سایت خود کسب نمائید.

خدمات سئو سایت در پاخور وب

مشاوره حرفه ای سئو به وبسایت شما کمک می کند تا مسائل فنی و محتوایی سایتتان را بررسی کرده و به دنبال رفع مشکلات آن باشید. در واقع این بدین معناست که تجزیه و تحلیل و به نسبت آن بهبود وب سایت شما در کلمات کلیدی هدفتان برای افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو رقم بخورد.

بخش های مهم سئو سایت

در سئو بخش هایی وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و فرد سئوکار باید بتواند آشنایی کاملی نسبت به این قسمت ها داشته باشد. مهمترین بخش های سئو سایت عبارتند از:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو فنی یا تکنیکال
  • سئو لوکال و محلی
  • سئو محتوا

بخش های مهم سئو سایت

اصطلاحات جامع در حوزه سئو سایت

در حوزه سئو وبسایت، یکسری اصطلاحاتی وجود دارد که دانستن این موارد می تواند میزان تخصص و حرفه ای شدن شما را در زمینه یادگیری سئو بیشتر کند. این اصطلاحات از تعاریفی برخوردار هستند که شما عزیزان با جستجوی کوتاه در اینترنت می توانید معنی و مفهوم هریک را فراگرفته و یاد بگیرید.

  • صفحات نتایج گوگل یا SERP
  • رتبه بندی (Ranking)
  • ترافیک سایت
  • جستجوی ارگانیک (Organic Search)
  • ترافیک طبیعی (Organic Traffic)
  • Featured Snippet
  • ریدایرکت (Redirect)
  • Redirect 301
  • انکرتکست (anchor text)
  • لینک‌های فالو و نوفالو (Follow & NoFollow)
  • نقشه سایت
  • فایل robots.txt
  • کلمه کلیدی یا کلیدواژه (keyword)
  • محتوای یونیک
  • چگالی کلیدواژه (keyword density)
  • استفاده زیاد از کلیدواژه (keyword stuffing)
  • کلیدواژه‌های طولانی (long tail keyword)
  • LSI کیوردها
  • لینک داخلی (internal link)
  • لینک‌های خروجی (OBL)
  • Image link
  • سئو تصاویر (Image SEO)
  • صفحات AMP
  • تعداد درخواست به سرور (Request or hit)
  • سرعت صفحه یا Page Speed
  • خصوصیت ALT تصاویر
  • متا تگ ها (meta tags)
  • De-Index
  • اعتبار دامنه (Da)
  • اعتبار صفحه (PA)
  • Spam Score
  • PBN یا شبکه وبلاگ خصوصی
  • الگوریتم‌های گوگل
  • سئو محلی
  • گوگل دنس
  • مزرعه لینک یا link farm
  • Cloaking پنهان‌کاری
  • سئو منفی
  • گوگل آنالیتیکس google analytics
  •  CTR
  • درخواست fetch
  • گوگل ترندز google trends
  • بک لینک چکر (backlink checker)
  • Gtmetrix
  • گوگل ادوردز
  • Google keyword planner
  • Impression
  • زمان ماندگاری کاربر Dwell Time

تکنیک کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه

تکنیک‌ و روش های سئو را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم و طبقه‌بندی کرد که مورد اول را کلاه سفید گویند و شامل تکنیک‌هایی بوده که موتورهای جستجو همچون گوگل آن را تائید و جزء روش خوب برای سئو می دانند. همچنین تکنیک‌هایی که اغلب موتورهای جستجو از آن نفرت دارند و تائید نمی کنند را کلاه سیاه گویند. در هر دوره ای با بازده زمانی مختلفی سعی و تلاش موتورهای جستجو بر این بوده که روش دومی(کلاه سیاه) را بی اثر کرده و یا تاثیر آن را به حداقل برساند چرا که کلاه سیاه مبنای سئوی اصولی و قابل قبول موتورهای جستجو نبوده و بعد از مدتی سایت را با مشکلات رتبه بندی مواجه می سازد.

یکی از تکنیک هایی که در سئو کلاه سیاه بسیار رایج بوده و اغلب سئوکارها از آن استفاده می کنند، تکنیک کلوکینگ cloacking یا نمایش یو آر ال‌ها یا محتوای متفاوت به کاربران می باشد.  این روش به گونه پنهان کاری عمل کرده و زمانی که کاربر وارد سایت می شود، صفحه متفاوتی را به کاربر نشان می دهد و زمانی که خزنده های گوگل وارد وبسایت شوند، صفحات مورد پسند را به گوگل نشان خواهد داد. معایب این روش این است که در تولید محتوا بهتر و کاربرپسند هیچ گونه اصولی رعایت نمی شود و صرفا بر بهبود رتبه تمرکز می شود.

روش کلاه‌ سفید معمولا نتایج بهتری را به دنبال دارد و باعث می شود کلمات کلیدی وبسایت شما برای مدت طولانی در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود. در حالی که تکنیک کلاه سیاه این گونه نبوده و به محض اینکه موتورهای جستجو با هر آپدیت الگوریتمی از این موضوع باخبر شوند، افت رتبه برای سایت مقابل لحاظ خواهند کرد.

بهترین روش های سئو وبسایت در سال 2023

در این متن از سایت می خواهیم شما را با واقعیت هایی از راه حل ها برای سئو وبسایت در سال 2023 بگوئیم که این موضوع تا چه میزان بر بهینه سازی سریع سایت شما موثر می باشد بهترین روش هایی که برای سئو وبسایت کارآمد می باشد عبارتند از:

  • سرعت بارگذاری سایت که با استفاده از محتوای بهینه تصاویر و فشرده سازی فایل ها می باشد.
  • بهبود تجربه کاربری و استفاده از طراحی رابط کاربرپسند که نیاز کاربر را تا حدود زیادی رفع کند.
  • بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و بهبود ساختار محتوایی
  • وبلاگ نویسی و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
  • بهبود سئو رتبه محلی سبب می شود تا با ایجاد یک صفحه Google برای کسب و کار خود بتوانید مشتریان محلی را در نزدیک کسب و کار خود را جذب کنید.
  • بهینه سازی صفحات وبسایت به صورت واکنشگرا می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما داشته باشد چرا که با توجه به افزایش استفاده کاربران از دستگاه های تلفن همراه هوشمند، این موضوع بسیار مهم و قابل توجه است.

سخن پایانی

اصطلاح SEO به معنی بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو همچون گوگل است که مجموعه ای از فرآیندهایی بوده و به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری را کسب کنید. این فرآیند شامل مواردی همچون تولید محتوای با کیفیت و کاربرپسند، تحقیق کلمات کلیدی پولساز، پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ و… است که سبب رشد سایت شما می شود.

سوالات متداول در حوزه سئو سایت

در زمینه سئو سایت سوالات زیادی وجود دارد که شما عزیزان می توانید از این قسمت به تک تک جواب سوالات خود برسید.

  • هزینه و تعرفه سئو سایت چقدر است؟

هزینه و تعرفه سئو سایت به مدت زمان آن بستگی دارد که کارفرما چه کلمه کلیدی را مدنظر داشته باشد و در این زمینه چقدر بودجه کنار گذاشته باشد. به طور کلی هزینه سئو سایت برای هر حوزه کاری در سطح وب از ماهانه 3000000 تومان شروع می شود و گاها تا 5 میلیون نیز خواهد بود.

  • چقدر طول می کشد تا رتبه 1 در گوگل از طریق سئو کسب شود؟

پاسخ به این سوال برای هر بیزینس و کسب و کاری متفاوت است چرا که بسته به فعالیت های قبلی در وبسایت شما، کلمات کلیدی مورد نظرتان و همچنین وضعیت رقبا و… مدت زمان نامشخصی را تعیین می شود. اما به طور کلی مدت زمان 3 ماه الی 6 ماه را برای این منظور در نظر گرفته می شود و شما باید برای رشد کلمه کلیدی خود صبر و حوصله داشته باشید.

  • تضمین شما برای رسیدن کلمه کلیدی به لینک 1 گوگل چیست؟

امروزه یکی از مهمترین خواسته های کارفرمایان در زمینه سئو، کسب رتبه 1 در نتایج موتورهای جستجو است که این سخن کاملا غیر منطقی و اشتباه خواهد بود. در واقع هیچ سئوکار ماهر و حرفه ای در این زمینه ادعای لینک 1 را به کارفرما نمی دهد چرا که از سئو سایت رقبا اطلاع چندانی نداشته و نمی توان بررسی دقیقی از این موضوع داشته باشد. به همین خاطر تنها تضمین در این زمینه که وبسایت پاخوروب می کند تا لینک 5 بوده و متناسب با بودجه شما می تواند رشد آن تا لینک 2 نیز باشد.

  • سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization بوده و معنی آن یعنی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و… می باشد.

  • مزایای سئو چیست؟

یکی از مهمترین مزیت هایی که برای سئو می توان نام برد، فروش محصولات، ارائه خدمات به مشتری و برندسازی در حوزه کسب و کار می باشد.

 

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *