احتمال زیاد شما نیز به دنبال یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار خود هستید تا بتوانید از فرد متخصص اقدام به اخد مشاوره کنید. بگذارید تعریفی کوتاه از این موضوع را برایتان بازگو کنم تا بدانید که مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست و به چه فردی این لقب داده می شود؟ در واقع به فردی که صلاحیت مشاوره در زمینه تبلیغات و استراتژی های تجاری در حوزه اینترنت و کسب و کار آنلاین را داشته باشد، مشاور بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ می گویند که این فرد می تواند به کسانی که می خواهند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نمایند مشاوره بیزینسی دهد. تا انتهای این محتوای تجربی و کاربردی با وبسایت پاخوروب همراه باشید تا شما عزیزان را با خدمات بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم.

تماس با مشاور دیجیتال مارکتینگ: 09019154477

کار اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال مارکتینگ ایجاد ارتباط بین کسب و کار و فضای آنلاین بوده و فرد متخصصی که به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ معرفی می شود باید دانش و همچنین تخصص کافی همراه با تجربه و توانایی لازم برای تبدیل یک کسب و کار سنتی به یک کسب و کار اینترنتی را داشته باشد تا از طریق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بتواند مشتریان زیادی را جذب بیزینس خود کند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟

خب تا الان دانستید که مشاور دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب اینترنتی و فردی متخصص و همچنین با تجربه در زمینه کاری خود بوده که مسئولیت تبلیغ محصولات و خدمات شرکت شما را بر عهده دارد. در واقع وظیفه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ نیز طراحی و نظارت بر اجرای استراتژی های بازاریابی اینترنتی بوده که از طریق آن سبب افزایش دیده شدن برند بیزینسی شما و در نهایت ترافیک و فروش بیشتر شما می باشد.

بنر افشار حشمتی هستم مشاور دیجیتال مارکتینگ

اجازه دهید خودم را برایتان معرفی کنم. بنده افشار حشمتی پور، مجری و مشاور دیجیتال مارکتینگ کسب وکارها برای حضور در اینترنت هستم. بنده با کمتر از یک دهه تجربه حضور در فضای اینترنت، به عنوان مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ در پروژه های مختلف زیادی شرکت کرده و هم اکنون که با شما در حال صحبت می باشم، تجربه خوبی را برای شما در این زمینه به همراه دارم.

به همین خاطر اگر یک کسب و کار آنلاین دارید و به دنبال یک مشاور دیجیتال مارکتینگ هستید تا بیزینس خود را با خیالی آسوده در سطح اینترنت به مشتریان خود معرفی و ارائه دهید، می توانم در این راه پرفراز و نشیب کمکتان کنم.

خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ در گروه پاخوروب

انواع فعالیت ها و خدمات بازاریابی آنلاین که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند ارائه دهد در 10 دسته زیر خلاصه می گردد که مهمترین آن ها غبارتند از:

  • بازاریابی در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گذشته نبوده و وبسایت های امروزی در بهینه سازی سایت بسیار تلاش می کنند تا با بهبود محتوا و اعمال تکنیک های بازاریابی در موتورهای جستجو بتوانند کسب و کار خود را رشد و رونق دهند. اگر به مشاوره رایگان سئو برای بهبود وبسایت خود نیاز دارید می توانید از پاخوروب کمک بگیرید تا در این زمینه به شما عزیزان کمک کنیم.

  • تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک در وب

این نوع تبلیغات یکی از سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های مطمئن برای بازاریابی در سطح وب بوده و به قدری این رویکرد تضمین شده است که می توانید از آن آمار دقیقی همچون میزان کلیک و جستجوی کلمه کلیدی پولسازتان را بگیرید. اما باید گفت که این روش دوام چندانی ندارد و به محض حذف این نوع بازاریابی، علاقه مخاطب به حالت عادی خود یعنی سئو و بهینه سازی سایت باز می گردد.

  • تبلیغات ایمیلی

اگر از این روش تبلیغات به صورت هدفمند استفاده شود، روش موثر و خوبی خواهد بود اما استفاده بیش از حد از این روش نتیجه خوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت. به علاوه هدف قرار دادن مخاطب در این روش نسبت به روش های دیگر پر رنگ تر می باشد و انتخاب اشتباه شما در این مورد می تواند هزینه شما را افزایش داده و جبران ناپذیر باشد.

  • بازاریابی ویدئویی

بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی و فیلم‌های کوتاه چند ثانیه‌ای که به مدت کوتاهی برای مخاطب پخش می شوند رواج خوبی را به همراه دارد، اما اثربخشی آن در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی رایج در دنیای وب بسیار کم رنگ تر است. در واقع بازاریابی ویدئویی در جایگاه خود برای برندسازی و کسب شهرت در فضای آنلاین میسر می باشد.

  • انتشار وبلاگ در مورد خدمات و محصولاتتان

انتشار وبلاگ برای جذب ترافیک یکی از قدیمی ترین روش های جذب بازدید کننده در وبسایت بوده و اگر این روش به درستی انجام شود نتایج خوبی را برای رشد کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که منتشر کردن محتوای تکراری در فضای وب می تواند اثر منفی برای سایت شما داشته باشد و در این زمینه به فردی متخصص برای نگارش محتوا نیاز دارید.

  • تولید محتوا تخصصی

یکی از جدیدترین روش های تخصصی تعامل با کاربران، ایجاد محتوای متقاعدکننده برای مخاطب می باشد تا از این طریق مخاطب با محصول یا خدمات شما درگیر شده و با محتوایتان تعامل داشته باشد.

  • بازاریابی در شبکه ای اجتماعی

چند سال پیش، زمانی که شبکه های اجتماعی شروع به رشد و توسعه در میان عامه مردم کردند، احتمالاً هیچ کس فکر نمی کرد که از این طریق بتوان اهداف تبلیغاتی و برندی را دنبال کرد. اما امروزه این روش یک تکنیک بازاریابی بر بستر شبکه های اجتماعی بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت.

  • شبکه سازی بازاریابی

این روش بازاریابی و تبلیغات از قدیم الایام وجود داشته اما در فضای وب موضوع کمی متفاوت است چرا که استفاده از ابزارهایی همچون رسانه های اجتماعی نیازمند به مهارت های بازاریابی هدفمند و توانایی شبکه سازی در این زمینه است.

  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش

شاید ندانید که بازاریابی از طریق همکاری در فروش چیست ولی اگر بخواهیم توضیح کوتاه در این زمینه دهیم باید گفت که نوعی روش فروش بوده که در آن افراد خارج از سیستم کاری شما محصولات و خدماتتان را می فروشند و بابت این فروش ها پورسانت و پول دریافت می کنند. این کار در فضای آنلاین نیازمند مکانیزم های هدفمند و پیاده سازی استراتژی مناسب بوده و برای اینکه فرد بتواند کار فروش فلان کسب و کار را به درستی انجام دهد نیاز به راهکارهای تخصصی در این زمینه دارد.

  • برندسازی با استفاده از تجربه کاربری

در راس هرم همه روش های بازاریابی باید تجربه کاربری مشتری را قرار داد چرا که این موضوع نوعی زیرساخت اصلی برای تبلیغات در فضای مجازی بالخصوص وبسایت و اینستاگرام و…می باشد. اینکه بتوانید با ایجاد حس خوب در کاربر هنگام تعامل با کسب و کار آنلاین شما، فروش داشته باشید، نیاز به تکنیک های مختلفی دارد که برای هر نوع بیزینسی متفاوت بوده و باید با تحقیق به آن دست یافت.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ وظایف زیادی را برعهده دارند که این وظایف عبارتند از:

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه سازی تبلیغات
  • بهبود برندسازی شرکت
  • پیاده سازی استراتژی برای جذب و حفظ مشتریان
  • آشنا به تمامی ابزارهای فروش دیجیتالی
  • آشنایی با سئو برای تبلیغات و بهینه سازی وب سایت
  • آشنایی کامل با تمامی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
  • ایجاد برنامه ریزی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی کسب و کار
  • کنترل و هماهنگی کلیه سیستم های تبلیغاتی شرکت مانند وب سایت و وبلاگ
  • بهبود تعامل و ارتباط با مشتری با اجرای کمپین های خلاقانه در شبکه های اجتماعی
  • بررسی روش های بازاریابی فعلی شرکت و
  • آشنایی با روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ
  • آشنایی با بازار هدف و تقسیم بندی بازار
  • تحقیقات بازار مشتری در فضای مجازی
  • ایجاد یک طرح جامع دیجیتال مارکتینگ
  • توسعه طرح بهبود سئو سایت
  • تجزیه و تحلیل عواملی که بازدیدکنندگان را در سایت نگه می دارد
  • ساختار سایت و تجزیه و تحلیل سرعت آن
  • مدیریت بازاریابی ویدئویی
  • مدیریت بازاریابی صوتی یا پادکست
  • مدیریت بازاریابی ایمیلی
  • اجرای برنامه بازاریابی پیامکی
  • ساخت باشگاه مشتریان آنلاین
  • ارائه محتوای خوب به مخاطب
  • طراحی و اجرای صفحات فرود و لندینگ جذاب
  • تجزیه و تحلیل طراحی سایت شما شامل بررسی UI، UX
  • برنامه ریزی برای رپورتاژ تبلیغات در سایت های ارجاع
  • بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان

مهارت های لازم برای یک مشاور دیجیتال مارکتینگ

مهارت هایی که یک مشاور بازاریابی دیجیتال باید داشته باشد عبارتند از:

  • تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند یک استراتژی بازاریابی آنلاین را در راستای استراتژی کلان کسب و کار توسعه دهد که از این طریق نشان می دهد چگونه کسب و کار شما به صورت اینترنتی مانند موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی به اهداف بازاریابی خود دست خواهد یافت. به طور خلاصه، تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در برنامه‌های استراتژی استفاده می‌شوند و غالبا سعی می‌شود که با بهبود نرخ تبدیل، اثربخشی فعالیت‌ها در این زمینه افزایش داده شود.

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

برای یک مشاور موفق در زمینه و حرفه دیجیتال مارکتینگ، داشتن دانش سئویی بسیار ضروری است چرا که دانستن یکی از مهمترین روش های بازاریابی آنلاین می تواند تاثیر خوبی در رشد و فروش محصولات کسب و کار شما داشته باشد. وظیفه یک مشاور دیجیتال مارکتینگ، مدیریت تیمی از کارشناسان سئو بوده تا از این طریق بتوانند کمپین خوبی در زمینه سئو طراحی و اجرا شود. باید توجه داشته باشید که در انتخاب مشاور دیجیتال مارکتینگ حتما سطح مهارت سئوی مشاور مورد نظر را در نظر بگیرید چرا که خروجی آن می تواند منجر به اخذ رتبه های بالاتر و ترافیک ارگانیک تر در کسب و کار شما شود.

  • تبلیغات کلیکی

در هر بیزینسی بخش بزرگی از بودجه بازاریابی صرف تبلیغات کسب و کار شده و یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید مسئول به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) به ازای هر هزینه باشد. به همین خاطر برای انجام این کار، مشاور باید از نحوه عملکرد پلتفرم های مختلف PPC مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات در سایت های مختلف، فیس بوک و اینستاگرام آگاهی بالایی داشته باشد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ حرفه ای باید بداند که چگونه از رسانه های اجتماعی می تواند فروش محصولات و عرضه خدمات خود را رشد دهد. کمپین های رسانه های اجتماعی معمولا به دو صورت، ایجاد محتوا و انتشار با هشتگ خاص و هدایت کاربر به صفحات سایت شما می باشد که تاثیر زیادی در جذب کاربر دارد.

  • بازاریابی محتوا

علاوه بر مدیریت بودجه، بخش زیادی از وقت مشاور دیجیتال مارکتینگ صرف مدیریت محتوا می شود که این شامل مدیریت تولید و توزیع محتوای وب‌سایت همچون نوشتن پست‌های وبلاگ و…است.

  • تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل دیتا و داده ها در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است چرا که در واقع یکی از مزیت های اصلی فروش اینترنتی در مقایسه با روش های سنتی و آفلاین، توانایی تجزیه و تحلیل دقیق کاربران می باشد. بنابراین فردی را که به عنوان مشاور دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس خود انتخاب می کنید باید به اهداف کسب و کار شما آگاهی داشته باشد. در این راستا، کار با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و… نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند و مشاور شما باید بتواند با ابزارهای تحلیلی برای رصد کاربران سایت آگاهی داشته باشد. در واقع با استفاده از این ابزار می توانید بهترین محتوای وب سایت، نرخ کلیک، بررسی کمپین های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید.

فرآیند و مراحل دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در مراحل اولیه ای که اقدام به پیدا کردن بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ می کنید باید بدانید که بهترین تیمی را بیابید تا بتواند پاسخگوی نیازهای شما در این زمینه بوده باشد و سپس برای اخذ خدمات دیجیتال مارکتینگ اقدام به رزرو مشاوره نمائید. مراحلی که کسب و کارها در فرایند دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

مراحل دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ در پاخور وب

مرحله 1: ثبت درخواست مشاوره بازاریابی دیجیتال مارکتینگ بوده و یکسری دیتا و اطلاعات از کسب و کار شما توسط مشاور گرفته می شود.

مرحله 2: که شامل تأیید اطلاعات و داده های کسب و کار شما توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ است.

مرحله 3: فرد مشاور با صاحب کسب و کار تماس گرفته و جزئیات کلی جلسه مشاوره همچون هزینه مشاوره بازاریابی دیجیتال مارکتینگ و… را ارائه می دهد.

مرحله 4: ارسال هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ بوده که به صورت آنلاین توسط شما پرداخت شده و جلسه در زمان مقرر به صورت حضوری و یا تلفنی و آنلاین برگزار می شود.

هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بر اساس دو مدل متفاوت همچون نرخ مشاوره ساعتی و نوع دوم بر اساس مشاوره پروژه محور اقدام به دریافت هزینه می کند. باید بدانید که این نرخ ها معمولاً به تجربه مشاور، تقاضا، بازار جغرافیایی و سایر عوامل اقتصادی بستگی داشته و باید متناسب با نیاز و شرایط خود هرکدام را تائید و بپذیرید.

هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر مشاوره دیجیتال مارکتینگ به صورت ساعتی 950 هزار تومان بوده و برای طرح های 6 ماهه بین 16 الی 40 ساعت این تعرفه با هزینه 750 هزار تومن محاسبه می شود. همچنین برای طرح های 9 ماهه نیز این هزینه به ازای هر ساعت 550 هزار تومان بوده و برای قراردادهای یک ساله نیز این عدد به 450 هزار تومان در ساعت می رود.

سوالات متداول

  • خدمات قابل ارائه یک کارشناس و مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در جلسه ای شما با مشاور دیجیتال مارکتینگ هماهنگ می کنید, فرد مورد نظر باید تخصصی آشنایی به دیجیتال مارکتینگ شامل کلیه خدمات این حوزه از جمله سئو، تولید محتوا، تبلیغات گوگل و… را آشنایی داشته باشد.

  • دلیل نیاز ما به مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست؟

امروزه با توجه به رشد کسب و کارها در حوزه اینترنت, نیاز شدیدی به حضور بیزینس ها در فضای دیجیتال احساس می شود چرا که منجر به افزایش درآمد شرکت و جذب مشتریان بیشتر می شود.

  • یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به مشاور حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید دانش کافی و تجربه کاری قابل قبولی در حوزه کاری خود داشته باشد.

  • هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

پاسخ به این سوال به میزان کار، کوچک یا بزرگ بودن شرکت، تجربه مشاور و… بستگی خواهد داشت.

  • علت کمک گرفتن از مشاور دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خودمان چیست؟

با بهره مندی از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ می توانید در مدیریت منابع انسانی، مالی، زمان و … صرفه جویی کرده و در حوزه کاری خود برای جذب مشتری بیشتر موفق تر عمل کنید. در واقع مشاوره دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار شما کمک می کند تا با برنامه ریزی هدفمند و زمان بندی مشخصی و همچنین با اطمینان بیشتری به سمت اهداف بیزینسی خود قدم بردارید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *