بسیاری از افراد این سوال را از مجموعه پاخوروب دارند که چگونه سئو را برای سایت خود فعال کنیم که پاسخ به آن تخصصی بوده و باید به فاکتورهایی همچون انتخاب کلمه کلیدی، سرعت وبسایت و واکنشگرایی آن، ساختار لینک های داخلی و خارجی، بهینه سازی کدها و تصاویر سایت و… توجه داشت. تا انتهای این محتوا همراه ما باشید تا شما عزیزان را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.
سئو چیست
سئو یا بهینهسازی وبسایت، یک روش بازاریابی در دنیای آنلاین بوده که به بهبود رتبه و موقعیت یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو اشاره دارد. به طور مثال، زمانی که کاربران در گوگل عبارتی را جستجو میکنند، نتایج جستجو آنها به صورت یک صفحه وب باز میشود و اولین وبسایتی که در این نتایج ظاهر میشود، آن هایی بوده که سئو قوی داشته و بالاتر نشان داده می شوند.
امروزه سئو انواع مختلفی دارد که سئو کلاه سفید از روشهای قانونی و اخلاقی برای بهینهسازی استفاده میکند و سئو کلاه سیاه که به روشهای ناقض قوانین موتورهای جستجو متوسل میشود و سئو کلاه خاکستری که ترکیبی از دو روش گذشته است.
چطور می توانیم سئو را برای وبسایت خود فعال کنیم؟
امروزه به چشم خود می بینید که اغلب افراد برای خریدهای خود از مراجعه حضوری پرهیز کرده و غالبا به صورت اینترنتی اقدام می کنند و همین عامل سبب شده تا صاحبین کسب و کار به فکر طراحی سایت و مهمتر از همه، سئو سایت خود باشند. به همین دلیل همه افراد تصور می کنند که سئو همانند دکمه ای بوده که با فشردن آن می توان وبسایت خود را بهینه کرد که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع بحث بهینه سازی سایت شامل فاکتورهایی بوده که اگر به آن ها توجه کنید سبب رشد سایت در کلمات کلیدی و ترافیک طبیعی می شود. پیاده سازی این روش ها بوده که وبسایت شما بهینه تر بوده و اصطلاحا سئو را فعال کرده اید.
در ادامه شما را با لیستی از گام های عملی و اقداماتی آشنا می کنیم که انجام هریک از آن ها می تواند وبسایت شما را بهینه تر کند.
-
سئو تکنیکال
اقداماتی که برای سئو تکنیکال باید مدنظر قرار دهید عبارتند از:
- ایجاد ساختار بهینه برای وبسایت
- افزایش سرعت سایت
- واکنشگرا بودن وبسایت
- ایجاد برد کرامپ یا منوهای Breadcrumb
- نقشه سایت XML
- قرار دادن اسکیما
-
سئو داخلی یا On page seo
فاکتورهایی که در مبحث سئو داخلی باید به آن ها توجه داشت عبارتند از:
- بهینه سازی تصاویر
- تولید محتوای باکیفیت
- لینک سازی داخلی
- توجه به متا تگ ها
- بهینه سازی URL ها
- بهینه سازی عنوان ها و تگ های H
-
سئو خارجی یا
سئو خارجی نیز به تمامی اقداماتی که خارج از وبسایت توسط شما باید انجام شود را گویند که عبارتند از:
- انتشار ویدئ جذاب
- حضور در شبکه های اجتماعی
- لینک سازی در وبسایت های مرتبط با حوزه کاری شما
- خرید رپورتاژ
بدون دیدگاه