اصول و قوانین سئو

قوانین سئو چیست

یکسری اصل و قوانین سئو از دیدگاه موتور جستجوی گوگل مهم بوده و طبق این فاکتورها اقدام به رتبه بندی وبسایت ها در نتایج جستجوی کاربران می کند. در این محتوا از وبسایت پاخوروب شما عزیزان را با لیستی از مهمترین قوانین سئو همچون تولید محتوای سئوشده و کاربرپسند، توجه به عنوان و متادسکریپشن، بک لینک های با کیفیت و مرتبط، Core web vitals، تجربه کاربری، توجه به مبحث E-A-T و….بیشتر آشنا می کنیم که توجه به آن می تواند در بهبود سئو سایت شما موثر واقع شود.

قوانین سئو چیست؟

شاید شما نیز اطلاعی از قوانین سئو نداشته باشید و ندانید که معیار مهم برای گوگل در رتبه بندی سایت چه می باشد؟ در واقع مجموعه ای از دستورات و راهنمایی ها که برای بهینه سازی سایت از نظر موتورهای جستجو همچون گوگل ملزم به رعایت آن ها بوده تا رتبه کلمات کلیدی سایت شما در نتایج جستجوی کاربران رشد داشته باشد را قوانین سئو گویند. مهمترین این فاکتورها و قوانین در بحث سرعت بارگذاری سایت تولید محتوا باکیفیت و بک لینک های مرتبط خلاصه می شود و توجه به این موارد می تواند تاثیر مثبتی در سو سایت داشته باشد.

قوانین سئوی گوگل

 

قوانین سئو

مهمترین اصول و قوانین سئوی گوگل را در ادامه به آن اشاره می کنیم و عبارتند از:

  • توجه به معیار Core web vitals که بر سه شاخه CLS FID LCP استوار است.
  • توجه به سنجش اعتبار سایت از دیدگاه گوگل و کاربر یا همان قوانین سئو E-A-T
  • جلب اعتماد موتورهای جستجو
  • سن وبسایت برای رقابت با رقبا در بهینه سازی کلمات کلیدی سخت
  • محتوای با کیفیت و مرتبط بودن محتوا
  • عدم استفاده از هوش مصنوعی در محتوا
  • عناوین، توضیحات و محتوای منحصر به فرد بنویسید
  • محافظت از رتبه کلمات کلیدی خود در وبسایت
  • پیاده سازی ابزارهای بررسی سایت همچون گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و….
  • بررسی ایندکس وبسایت
  • نوشتن توضیحات متدسکریپشن منحصربه فرد
  • در ابتدای سئو سایت خود، کلمات کلیدی سخت را تارگت و هدف قرار ندهید.
  • بروزرسانی محتوا را در برنامه وبسایت خود قرار دهید.
  • سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید(توصیه به تست سرعت سایت با ابزار Google PageSpeed Insights)
  • بررسی بک لینک های سایت
  • مراقب لینک های خروجی از وبسایت خود باشید.
  • توجه به ALT تصاویر
  • از URL های کوتاه و مفید استفاده کنید.
  • از درج وویس و ویدئو در سایت غافل نشوید.
  • از لینک سازی داخلی غافل نشوید
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • از تبلیغات مزاحم خودداری کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *