وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می دهد

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که ادمین اینستاگرام کیست و وظیفه او در این شبکه اجتماعی چه می باشد؟ این موضوع در واقع یکی از سوالات پر تکراری است که در مقاله امروز قصد پاسخ به آن را داریم. مواردی همچون انتشار پست و استوری، تولید محتوای جذاب، نوشتن کپشن و هشتگ گذاری اصولی، افزایش فالوورهای پیج، پاسخگویی به نظرات و… جزء وظایف ادمین اینستاگرام بوده که موارد کامل تر را در متن پائین تر خواهیم گفت.

تعریف ادمین Admin

به احتمال زیاد اگر در خانه کامپیوتر یا لپ تاپ دارید، با کلمه admin زیاد برخورد کرده اید و بارها آن را در قسمت های مختلف ویندوز دیده اید. می توان گفت هرکسی که کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشد، ادمین محسوب می شود. کلمه ادمین در زبان انگلیسی مخفف اصطلاح (Administrator) بوده و به مرور زمان به دلیل کاربرد بسیار آن در دنیای مجازی، از کلمه کوتاه شده Admin استفاده کردند. با گسترش دیجیتال مارکتینگ در حوزه بازریابی آنلاین، هریک از کسب و کارهای فضای مجازی نیازمند به اپراتوری بودن که با سوالات مشتریان پاسخ دهد و فردی که مسئولیت این کار را متقبل می شد، ادمین می نامیدند.

در دنیای اینستاگرام، در واقع ادمین همه کاره می باشد و این بدان معنی است که افراد پرمشغله مانند بازیگران، صاحبان مشاغل، افراد مشهور و… توانایی مدیریت پیج اینستاگرم خود را نداشته و در این راستا اقدام به استخدام افراد مورد اعتماد به عنوان ادمین برای مدیریت صفحه خود می کنند.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

قطعاً با بیان وظایف ادمین در اینستاگرام می توان معنای این اصطلاح را بهتر و عمیقا درک کرد. با توجه به مطالب فوق متوجه شدیم که واژه ادمین به معنای مدیر بوده و کاربرد آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به معنای مدیریت کلی پیج مورد نظر بر اساس وظایف محوله از سوی کارفرما می باشد.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

در ادامه شما عزیزان را با وظایف اصلی مدیر پیج و اینکه ادمین اینستاگرام چه کاری را انجام می دهد تا پیج فروشگاهی یا خدماتی رشد چشمگیری داشته باشد، آشنا می کنیم که فراگیری آن سبب سهولت کارهای شما در انجام مسئولیت های محوله خواهد شد. این وظایف عبارتند از:

  1. انتشار منظم پست و استوری
  2. از دیگر وظایفی که معمولا کارفرما از ادمین اینستاگرام انتظار دارد، افزایش فالور های پیج است. البته این موضوع به معنی فالور فیک نیست بلکه باید مخاطبان و دنبال کنندگان پیج به صورت واقعی باشند.
  3. حفاظت از امنیت پیج و صفحه اینستاگرام برای جلوگیری از حمله های هکری
  4. قرار دادن محتوای با کیفیت و حرفه ای که به صورت یونیک(غیر کپی) باشد.
  5. داشتن روحیه انتقاد پذیری در صورت انتقاد کردن مشتریان و مخاطبان از محتوای پیج
  6. توانایی استفاده از روش های افزایش فالور همچون هشتگ گذاری، تایتل نویسی و…
  7. پاسخ درست دادن به نظرات و سوالات فالورهای پیج
  8. افزایش لایک و کامت های هر پست که با ایجاد محتوای چالشی و بحث برانگیز به وجود می آید.
  9. مدیریت تبلیغات و عدم قرار دادن پست های تبلیغی آزاردهنده که سبب خروج فالورها از پیج شما شود.
  10. خلاقیت در تولید محتوای ارزشمند که حتی در جاهای دیگه همچون گوگل هم از آن نشانه ای نباشد.
  11. اشتراک گذاری عکس و فیلم ها
  12. آپلود ویدیوهای بیش از یک دقیقه در آیجی تی وی IGTV
  13. پاسخ به نظرات پست
  14. داشتن تسلط نسبی بر نرم افزارهای گرافیکی مانند illustrator و Photoshop
  15. بالا بردن سطح تعامل اینستاگرام (Engagement Rate Optimization) برای جذب فالور حداکثری
  16. آشنایی با راهکارهای متنوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام
  17. تسلط نسبی به زبان انگلیسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *