کلاس تولید محتوا

کلاس تولید محتوا چیست؟

اغلب افراد نمی دانند که کلاس تولید محتوا چیست و انواع روش های آن کدام است؟ در واقع کلاس های تولید محتوا، یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری مباحث اصلی و مهم در تولید محتوا است که امروزه این موضوع برای همه کسب و کارهای اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بسیاری از افراد هدف های زیادی را از فراگیری این موضوع در نظر دارند که معمولا اغلب آن ها با هدف تبدیل شدن به مقاله نویس و امکان فعالیت در این صنعت، تولید محتوا را یاد می گیرند. اما کلاس های تولید محتوا چیست و چه چیزهایی باید در این جلسات تدریس شود؟ تا انتها همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد کلاس های تولید محتوا صحبت کنیم.

چرا به کلاس تولید محتوا نیاز داریم؟

تولید محتوا همانند هر حرفه دیگری، یک مهارت تخصصی است که نیاز به آموزش کافی در این زمینه دارد. بدون شرکت در این کلاس ها و آموزش ندیدن مناسب نمی توانید به سطح مهارت های کافی نویسندگی برسید. همچنین هنگامی که به عنوان نویسنده محتوا شروع به کار می کنید، هیچ روز کاری یکسان و یکنواختی ندارید و شما باید به طور منظم محتوای جذاب و جدید بنویسید. به همین خاطر است که می گویند تولید محتوا نیازمند به خلاقیت و به روزرسانی مهارت در افزایش دانش روزمره است. در کنار موارد فوق، به خاطر داشته باشید که تولید محتوا به مهارت های گسترده ای نیاز دارد که برخی از این مهارت ها عبارتند از:

  • نوشتن
  • کپی رایتینگ
  • امکان جستجو در اینترنت
  • یافتن عکس های مرتبط
  • ترجمه و ویرایش محتوای ویدیویی

با توجه به گستره این مهارت ها، می توان نتیجه گرفت که شرکت در کلاس های تولید محتوا بهترین راه برای یادگیری بوده و با فرض اینکه بتوانید تمام این مهارت ها را به تنهایی بیاموزید، همچنان با پیشرفت تکنولوژی نیاز به آموزش بیشتر دارید.

انواع کلاس های تولید محتوا

امروزه تولید محتوا در انواع مختلف متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی و… تقسیم بندی شده و همین امر سبب شده تا به شاخه های مختلف دسته بندی شوند. در ادامه شما را با انواع کلاس های تولید محتوا آشنا می کنیم که عبارتند از:

  • کلاس های تولید محتوا متنی

یکی از روش هایی که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، تولید محتوای متنی است که کلاس های آن در سطوح مختلف مقدماتی و تخصصی در سطح شهر برگزار می شود. اغلب صاحبین کسب و کارهای اینترنتی به دلیل اینکه هزینه تولید محتوا متنی برای آن زیاد است اغلب به دنبال یادگیری این روش و شرکت در کلاس های تولید محتوا هستند تا خودشان شخصا دست به کار شوند. به همین خاطر اگر می خواهید به یک نویسنده محتوا حرفه ای تبدیل شوید نیاز است که در دوره های آموزش تولید محتوا متنی برای سایت از مجموعه هایی همچون رایامارکتینگ، پاخوروب، الومحتوا، شهرمحتوا و… شرکت نمائید تا تجربه و تخصص شما در این موضوع بیشتر شود.

  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغ کسب و کارتان بوده و تنها چیزی که باید بدانید، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مختلف است. برای این منظور شما باید نوع مخاطبان هر شبکه اجتماعی را بشناسید و محتوای مناسب متناسب با سلیقه آن ها تولید کنید. به عنوان مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام مکانی برای سرگرمی است و مخاطبان آن اغلب برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت وارد آن می شوند و شبکه اجتماعی لینکدین محیطی رسمی و جدی برای افراد حرفه ای با تخصص بالا است.

  • کلاس های تولید محتوا در قالب عکس

کلاس های تولید محتوا در قالب عکس را معمولا می توان کلاس های عکاسی نامید که یکی از روش های تولید محتوا برای مشتاقان به این حوزه کاری است. در این کلاس ها انواع روش ها و تکنیک های عکاسی به علاقمندان آموزش داده می شود. به طور کلی می توان گفت اولین تولیدکنندگان محتوا، عکاسانی بودند که با گرفتن عکس و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، توانستند اهمیت این حوزه را به مردم منتقل کنند. به غیر از عکاسی، افراد جویای هنر تولید محتوا یاد می گیرند که چگونه عکس ها را ویرایش کنند که این کار از مهم ترین وظایف کارشناس محتوا در حوزه کاری مرتبط است.

  • کلاس های تولید محتوا ویدئویی

در تمامی آموزش هایی که در کلاس های تولید محتوا می آموزید، مهارت هایی را خواهید دانست که بتوانید در این زمینه فعالیت کنید. هر شاخه از روش های تولید محتوا نیازمند فراگیری تکنیک هایی است که شما باید از یادگیری تمامی این بخش ها نهایت اشتیاق را نشان دهید. در کلاس‌های تولید محتوای ویدیویی، یاد می‌گیرید که چگونه از ابزارهایی که در اختیار دارید برای ایجاد ویدیوهای پرمخاطب استفاده کنید. همانطور که می دانید این روزها محتوای ویدیویی در بین مردم بسیار محبوب شده و به همین خاطر باید بتوانید مهارت های لازم را برای این روش به خوبی یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.

  • کلاس های تولید محتوا صوتی

شاید الان نه ولی در سال های آینده محتواهای صوتی در قالب پادکست و… از اعتبار بیشتری نسبت به موارد متنی برخوردار شوند. در واقع اغلب افراد تمایل به جلوه های بصری و شنیداری دارند و همین امر در بحث آموزش نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد. شما عزیزان برای یادگیری تولید محتوای صوتی می بایست در ابتدا از آموزش های تکمیلی در رابطه با فن بیان، گفتار و…. استفاد کنید و در قدم های بعدی با کسب تجربه بیشتر می توانید در این حوزه بدرخشید.

اهداف شرکت در کلاس های تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا معمولا با چهار هدف تولید می شود که این اهداف عبارتند از:

  • سرگرمی
  • آموزشی
  • متقاعدسازی
  • تبدیل

اما از دیگر اهدافی که شما قصد شرکت در کلاس تولید محتوا را دارید می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ایجاد خلاقیت
  • کشف ایده محتوایی
  • بهبود تجربه های بازاریابی محتوایی
  • بهبود جستجو و یافتن محتوای مفید
  • مدیریت زمان احساسات و استرس

سرفصل های کلاس های تولید محتوا

قانون کلی که در تولید محتوا حکم فرما بوده مبنی بر اهداف و شناخت مخاطب هدف محتوایی می باشد تا از این طریق ارتباط با کاربر و میزان مفید بودن آن بیشتر شود. همانطور که می دانید تولید محتوا نیز همانند دیگر مهارت های نیاز به آموزش و یادگیری دارد و پیشنهاد ما حضور در کلاس های تولید محتوا می باشد. غالبا سرفصل هایی که برای یادگیری در جلسه مشاوره تولید محتوا و کلاس های آموزشی بیان می شود به شرح زیر است:

  • شناسایی مخاطب هدف و درک بهتر آنان
  • ایده پردازی در انتخاب موضوع
  • تحقیق کلمات کلیدی و کمک گرفتن از گوگل
  • آنالیز رقبا و بررسی نقاط قوت و ضعفشان
  • آموزش انواع فرمت های محتوایی
  • آشنایی با سئو محتوایی
  • آشنایی با نرم افزارهای لازم در تولیدمحتوا

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *